Menü
Telefonszám
Kapcsolat
Keresőoptimalizálás: weboldal struktúra kialakítása

Weboldal struktúra optimalizálása

Egy weboldal több oldalból áll. Az oldalak közötti navigáció linkeken keresztül történik, ezt nevezzük belső linknek. Az oldalak szerkezeti felépítése és a belső linkek hálózata - azaz a weboldal struktúrája - meghatározza a keresőoptimalizálás sikerét vagy bukását. Optimalizált weboldal struktúra lehetővé teszi, hogy tucatnyi kulcsszóval kerüljön a Google élmezőnyébe. Fordítva is igaz: rossz weboldal struktúra miatt eltűnik a keresőben. Sőt, büntetést is kaphat túloptimalizálás és/vagy természetellenes linképítés miatt

Magától értetődő, hogy egy weboldal több oldalból áll. Ideális esetben minden oldalhoz egyedi, keresőbarát webcím (URL) tartozik. Ezeket az oldalakat a Google keresőrobotja feltérképezi és elmenti az adatbázisába, azaz indexeli a weboldalt. Az optimalizált weboldal struktúra lehetővé teszi a gyors indexelést. A Google indexében szereplő oldalak lekérdezéséhez a site:<<honlap>> operátort használhatjuk, például site:seozseni.hu

Gyenge minőségű weboldal egyik ismertető jele, hogy az indexben csak néhány oldal szerepel. Ilyen weboldalt nagyon nehéz (ha nem lehetetlen) az élmezőnybe hozni. Könnyen megeshet, hogy a Google algoritmus úgy ítéli meg, hogy a weboldal nem is ért a témához. Ha hozzáértő lenne, akkor publikálna cikkeket, tanulmányokat, leírásokat, útmutatásokat... Emiatt fontos, hogy legalább hetente-havonta egy új oldallal gazdagodjon a weboldal.

Sokszor időhiány miatt, vagy kellő keresőoptimalizálás szakértelem hiánya is lehet az oka, hogy nem jönnek létre oldalak. Ilyenkor a kezdőlap veszi át ezt a szerepet. Bármire keresnek, mindig a kezdőlap lesz a találatok között. Ahelyett, hogy a kulcsszavak önálló érkező oldalt kapnának. Minden fontos kulcsszó a kezdőlapon található, minden linképítés a kezdőlapra irányul. A kezdőlapot kell telezsúfolni mindenféle kulcsszóval. Rémes ilyen oldalt olvasni. Durván lerontja a konverziót és az ilyen oldal könnyen kaphat büntetést túloptimalizálás miatt.

A linképítés során a linkek zöme a kezdőlapra hivatkozik. A link szövege pedig egy-egy fontos kulcsszó. Ez óriási hiba, ami miatt nagyon könnyen webszemétnek nyilváníthatja weboldalát a kereső. Helyezés visszaeséssel büntet, rosszabb esetben akár ki is tilthatja weboldalát a találatok közül.

Az alapelv: minden kulcsszóhoz készítsen saját oldalt

Jól felépített weboldal úgy néz ki, hogy a kezdőlap összefoglalja a témát. Egy-két bekezdésben beszél a téma sajátosságáról. A bekezdésekben egy-egy link a folytatáshoz. Amiben részletesen kifejti az adott témát. Nem nehéz jó minőségű tartalmat készíteni egy-egy kulcsszóhoz. Érdemes a kulcsszavakat csoportosítani, ha csak néhány karakter eltérés van közöttük (például ár-árak, akció-akciós, Budapest-Budapesten).

Létrejön egy olyan többszintű weboldal szerkezet, ahol minden fontos kulcsszó önálló cikket kap. Ekkor a keresőben az adott kulcsszóra kereséskor a kulcsszóhoz tartozó cikket fogják megtalálni. Valahogy így néz ki az optimális weboldal struktúra:

Keresőoptimalizálás: weboldal struktúra kialakítása

Mit nyer az optimalizált weboldal struktúrával?

Macerás feladat minden kulcsszóhoz saját érkező oldalt írni, de megéri. Ilyenkor a keresőben az adott kulcsszó keresése során a kulcsszóhoz tartozó oldal fog feljönni és nem a kezdőlap. Mit nyerhet ezzel:

  • Célzottabb üzenet: hatékonyabban lehet kommunikálni, ha pontosan tudjuk, miről szeretnénk beszélni. Egy témáról könnyebb írni egy jó cikket, mint öt-hat dolgot összezsúfolni egyetlen cikkbe. Egy jó cikk felkelti a látogató figyelmét és a belső linkeken keresztül odanavigál a számára fontos cikkekhez.
  • Nagy látogatottság: a fő kulcsszavakra óriási verseny van, de vannak apró morzsák - szakszóval „long-tail” kulcsszavak. Amelyek havonta 20-50 látogatót hoznak, de van belőlük több száz. Jellemzően kicsi a verseny és egy jól felépített oldallal + néhány erős PR cikkes linkkel viszonylag gyorsan és könnyen az élmezőnybe kerülhet. Végeredményben naponta több százan, akár több ezren is látogathatják oldalát.
  • Büntetés elkerülése: jól felépített URL struktúra lehetővé teszi mély linképítést. A Google egész egyszerűen megszámolja, hogy egy weboldalra havonta hány link érkezik. Mélylinkek nélkül a kezdőlap kapja a linkek jellemzően 90%-át. Ezzel szemben jól felépített struktúra esetében havonta 5-10-20 különböző oldal kaphat egy-egy (vagy több) linket. Az egyenletes eloszlással elkerülheti, hogy linképítés tüskék alakuljanak ki.

Tetszett a cikk? Szeretne hasonló keresőoptimalizálás és linképítés tippeket?

A Google rangsorolási algoritmusa folyamatosan változik. Vigyázzon, ha nem frissíti tusádát, elavulnak SEO módszerei és lerontja a kemény munkával megszerzett helyezést. Legyen naprakész és értesüljön a legújabb keresőoptimalizálás tippekről. Iratkozzon fel a blog értesítőre és kap egy e-mailt, amikor hasonló cikk érkezik:

No-spam: csak keresőoptimalizálás és linképítés cikkeket kap, reklámot soha

Számít az Ön véleménye! Szóljon hozzá a témához:

*Vezetéknév:
*Keresztnév:
*E-mail cím (nem publikus):
Honlap:
*Hozzászólás:

--
A közismert keresőoptimalizálás és linképítés technikák szakszerű alkalmazásával weboldala jobbá, értékesebbé válhat. A weboldala minőségi továbbfejlesztésével elnyerheti méltó helyét a Google kereső élmezőnyében. Ebben segít Önnek a SEOZSENI. Köszönöm figyelmét, tisztelettel:

Verdes János
Verdes János
Keresőoptimalizálás (SEO) szakértő, a SEOZSENI szerzője