Keresőoptimalizálás büntetés túloptimalizálás miatt

Túloptimalizálás: a Google büntetések 20 gyakori oka

Gondolta volna, hogy a keresőoptimalizálás visszafelé is elsülhet? Jó helyet szeretne elérni, ezért kiemelt figyelmet fordít a linképítésre és a tartalom megfelelő formázására. Nincs ezzel semmi baj, de vannak határok. Mikor átlépi ezeket a határokat, a Google az enyhe büntetéstől a súlyos, akár a teljes kizárással is büntethet

A Google külön fejezetben beszél a keresőoptimalizálás során elkövetett visszaélésekkel, csalásokkal:

„...Egy keresőoptimalizáló felkérése nagy horderejű döntés, amelynek eredményeként jobbá teheti webhelyét és időt takaríthat meg, ám az is előfordulhat, hogy a döntés webhelye színvonalának és megítélésének a romlásához vezet...”

„...mérlegelje azokat a károkat is, amelyeket egy felelőtlen keresőoptimalizáló okozhat webhelyén...”

 „...találkoztunk olyan, magukat keresőmotor-optimalizálónak nevező vállalatokkal, amelyek az elfogadható üzleti viselkedés határait egyértelműen átlépő gyakorlatot követnek. Legyen óvatos!...”

„...Ha egy keresőoptimalizáló félrevezető vagy megtévesztő tartalmat (pl. "előszobaoldalakat" vagy "eldobható" tartományokat) hoz létre az Ön nevében, akkor a Google a teljes webhelyet eltávolíthatja az indexből...”

(részletek a Google SEO szakemberekről
írt fejezetéből, kiemelés tőlem)

A Google különös figyelmét talán az keltette fel, hogy gomba módra szaporodnak az önjelölt keresőoptimalizáló szakemberek. 3 óra internetezés után bárki holnapkészítő és keresőoptimalizáló szakembernek mondhatja magát. Mindenképp kerülje ezeket, nehogy „túloptimalizálja” a honlapját:

Visszamutató linkek, backlinkek

Visszamutató link, vagy backlink olyan link hivatkozás, amely más honlapokon szerepel és kattintás után a saját honlapunkra juthatunk. A backlink-nek és a backlink szövegének kiemelkedő fontossága van a találati listán elfoglalt helyezésben.

A keresőoptimalizáló cégek nagy része erőteljesen a linképítésre fókuszál. A gyorsan gyarapodó backlinkek nagyon hatékonyak. Egy bizonyos szintig. Ezután már a visszájára fordul a történet és több kárt okoz, mint hasznot.

  • Több száz link pár ezer forintért - Hasonló ajánlatok tömegeit kapjuk e-mailben. Túl jól ahhoz, hogy igaz legyen. Az ilyen ajánlatok szinte biztosan büntetést okoznak.
  • Fizetett linkek magas PageRank vagy DA oldalakról - A fizetett linkeket nem szereti a Google. Habár a PageRank kijelzés megszűnt, előszeretettel használják a Google PageRank helyett a Moz.com Domain Authority értékét ugyanezzel a céllal.
  • Nagy arányú kölcsönösen visszamutató linkek - A visszamutató linknek, vagy reciprok linknek nevezzük azt, amikor két honlap kölcsönösen egymásra hivatkozik. Az „A” honlap egy linket helyez el, ami a „B” honlapra mutat. Cserébe a „B” honlap is elhelyez egy linket, ami a „A” honlapra mutat. A kör bezárul.
  • Rejtett linkek - Az ingyenes honlapkészítő programok (Joomla, WordPress) sablon készítők előszeretettel rejtik el a saját honlapjukra hivatkozó linket. Sőt, számtalan honlap sablon kizárólag azzal a céllal készült el, hogy rejtett linkek ezreit szerezze meg.
  • Azonos szövegű linkek - A mesterséges link profilként diszkriminálja a Google az oldalát, ha mindig, vagy majdnem mindig ugyanaz a link felirata.
  • Túl gyors ütemű növekedés - Nem mindig jó, ha sok linket szerez. Még akkor is büntetést lehet kapni, ha a jó minőségű linkek száma túl nagy ütemben növekedik. A Google ellenőrzi a linkek számának gyarapodását. Ha jelentősen több linket kap az átlagos növekedési tendenciánál, büntetést kockáztat.

Kimenő linkek

A kimenő linkek (az Ön honlapján szereplő, más weboldalakra hivatkozó linkek) kulcsfontosságú szerepet töltenek be a linkek hálózatában. Sok webmester - TÉVESEN - megakadályozza a kimenő linkeket. Mondván, hogy az oldal PageRank értékét csökkenti a kimenő link.

A Google mérnökei határozottan támogatják a kimenő linkeket. Abban lelik kedvüket, ha egy weboldal ideális kimenő linkeket mutat fel. Aki ennek ellenére tiltja a kimenő linkeket, komoly büntetést kockáztat meg.

  • Törött linkek - Törött linknek nevezzük azokat a hivatkozásokat, amelyek kattintás után már nem élő weblapra visznek minket. A böngésző 404-es Not Found, vagyis nem található hibaüzenetet ad. Ne csodálkozzon, hogy süllyed a Google listáján, ha egy vagy két törött link van az oldalán.
  • Rossz link szomszédság - A való életben senki sem szeret rossz hírnevű szomszédok közelében élni. A virtuális világban az a honlap a szomszédja, amelyikre hivatkozik. Rossz szomszéd az a honlap, amelyre Ön hivatkozik a nagyon gagyi tartalom ellenére. Parkolt domain nevek, partner programok miatt fenntartott oldalak, linkfarmok.
  • Túl sok kimenő link - Ha az oldal több kimenő linket tartalmaz, mint maga az oldal szövege, rontja a keresőbeli helyezést.
  • Rejtett linkek a modulokban - Az ingyenes honlapkészítő programok (Joomla, WordPress, Drupal) gyakran meglehetősen trükkös üzletet bonyolítanak le. Egy-egy modulért cserébe (képgaléria, lenyíló menü, látogatottság számláló) gagyi linket helyeznek el. Ezek a linkek lehetnek rejtett linkek, vagy angol nyelvű linkek egy magyar nyelvű honlapon.

Tartalom

A Google mindig is hangsúlyozza, hogy a „tartalom a király”, de ez is jelenthet gondot. Elég rosszul néz ki az a király, aki rongyokba van öltözve. Vagy az a királyság, ahol éheznek.

  • Duplikált tartalom - A duplikált, vagyis másolt tartalom gyilkos büntetést von maga után. A duplikált tartalom akár a saját honlapján, akár más honlapon megjelenik, súlyos büntetést von maga után.
  • Gyenge minőségű tartalom - A Google új keresési algoritmusa elsősorban az alacsony minőségű tartalom kiszorítására törekszik. Sekélyes, kulcsszóval telezsúfolt oldalak zuhanásra számíthatnak.
  • Összeollózott tartalom - A saját vagy más honlapról összeollózott tartalom megjelenítése biztos módja annak, hogy eltűnjön a találatok sűrűjében.
  • Olvashatatlan tartalom - A helyesírási hibáktól hemzsegő honlap rontja a tartalom minőségét. Ezen kívül a túlzott, aránytalan kiemelések is rontják a tartalom olvashatóságát.
  • Kulcsszó halmozás - Az egyik legrégebbi spam technika a kulcsszó halmozás. A kellő kulcsszó sűrűség eléréséhez sokszor halmozzák a kulcsszavakat. Sokkal fontosabb, hogy a szöveg olvasható legyen, mint bármely százalékban szereplő kulcsszavak.

Hirdetések

A Google mindig is utálta azokat az oldalakat, amelyek csak a hirdetésből érkező pénzért készültek. Az újabb Panda algoritmus ezeket az oldalakat veszi célba.

  • Túl sok hirdetés - A túl sok PPC hirdetés miatt az oldal tartalmi értéke a nullához közelít. Számtalan honlap csak azért létezik, hogy Google AdWords hirdetésből pénzt zsebeljen be.
  • Partnerprogramok - A partnerprogram miatt létrehozott oldalakon nincs semmilyen tartalom a számtalan villogó banneren kívül.

Amikor nem büntetés miatt romlik a helyezés

Néhány esetben hirtelen nagyon sokat eshet a helyezés. Ez nem minden esetben büntetés következménye.

  • Algoritmus változás - A Google folyamatosan javítja és finomítja a keresési algoritmust minden alkalommal. Néha drámai változásokat eredményez, mint a mostani Panda frissítés.
  • Erősebb lett a verseny - Ismerős probléma, hogy az erős verseny folyamatos fejlesztésre kényszeríti a tulajdonosokat. Aki eredményesebb a versenyben jobb helyezést kap. Az első hely elveszítése a látogatottság 60-80%-nak az elvesztésével járhat.
  • A keresési eredmények változása - A Google folyamatosan kísérletezik a keresési eredmények tökéletesítésével. Gyakran láthatjuk, hogy a Google Térkép beágyazódik az organikus találatok közé. Ezen kívül a meta leírás 160 karakteres hossza 300 karakterre nőtt.

--
A közismert keresőoptimalizálás és linképítés technikák szakszerű alkalmazásával weboldala jobbá, értékesebbé válhat. A weboldala minőségi továbbfejlesztésével elnyerheti méltó helyét a Google kereső élmezőnyében. Ebben segít Önnek a SEOZSENI. Köszönöm figyelmét, tisztelettel:

Verdes János
Verdes János
Keresőoptimalizálás (SEO) szakértő, a SEOZSENI szerzője