Menü
Telefonszám
Kapcsolat
Keresőoptimalizálás - link szövegkörnyezete

2017. augusztus 11, péntek 15:58

Temetik a Google-nél a linképítést? Vérpezsdítő keresőoptimalizálás fordulat: Szöveges linkek helyett tartalmi linkek

A Google mérnökei az elmúlt években egyre radikálisabban értelmezték újra a linképítést. Egyrészről a természetellenes linkeket kíméletlenül írtja a Pingvin frissítés. Másrészről hiába ír egyedi linkszövegeket (hogy ne irtsa ki weboldalát a Pingvin), ma már szinte semmit sem ér, ha a linkek zömével a kezdőlapra hivatkoznak. De ez még semmi! Újabb csavar: exponenciálisan nő a tartalmi linkek értéke. Emiatt teljesen átépítésre került a VIP Linkkatalógus és a PR Csoport. Íme a forradalmian új, tartalmi linképítés tudásbázisa:

Hihetetlen változások napjaiban élünk. Aki most meglovagolja a hullámot, kezét a magasba emelve ujjonghat a csúcson, míg a konkurenseket elnyeli a hullám. Ugyanis a Google mérnökei átírták a linképítés szabályait. Ismét.

Kezdjük az alapoknál:

Linképítés 1x1: szöveges linkek kontra tartalmi linkek

A szöveges linkek szerzése a keresőoptimalizálás legkönnyebb része. Néhány kattintással regisztrálhatja weboldalát és egy linket szerez ezzel. Feltéve, ha a moderátor jóváhagyja. Szöveges linkeket a következő helyről lehet gyorsan szerezni:

  • linkkatalógus
  • cégkereső
  • blogok
  • fórumok
  • apróhirdetési oldalak
  • stb.

A szöveges linkek fontosak, értékesek, mert releváns oldalról hivatkozik 1 link a weboldalára. A probléma csupán a következő:

  • Gyakran több száz szöveges linket tartalmaz egy forrás (például lap.hu oldalak)
  • A szöveges link egy nyúlfarknyi mondat. A link szövegkörnyezetében semmi tartalom

A link releváns szövegkörnyezete nélkülözhetetlen és pótolhatatlan rangsorolási faktorr. A természetes link népszerűség alappillére, hogy a felhasználók megjegyzéseket fűznek a linkek köré. A megjegyzésekben megtalálható kulcsszavak fontosabbak annál, hogy a link szövegében szerepelnek-e a kulcsszavak. A link szövegében szereplő kulcsszavak is fontosak, de ennél jelentősebb, hogy a link előtti illetve a link utáni szövegben megtalálható-e a weboldalra jellemző kulcsszó. Ezeket nevezzük tartalmi linkeknek.

Erről részletesebben itt olvashat:
Google rangsorolási faktor változás: a link szövegkörnyezetében
szereplő kulcsszavak értéke kiugróan megnőtt >>>

Forradalmi változás: nem a szöveges linkek értékét csökkentették, hanem a tartalmi linkek értékét növelték meg hihetetlenül. Hogy is van ez?

A keresőoptimalizálás súlyos probléma. Az elavult szisztémával történő keresőoptimalizálás miatt jelentős bevételtől eshet el a vállalkozás. Rosszabb alkalommal büntetést is kaphat a webshop. Ez okból akár mindörökre törlik a kereső találati oldaláról. Nélkülözhetetlen a friss keresőoptimalizálási receptet követni. Számos esetben a rangsor javítására tett igyekezet éppen az ellenkező hatást váltja ki.

Mindig pánikhangulat lengi körül a linképítés módosításokat. A 2012-es Pingvin frissítés óta a leggyakoribb kérdés: „Hogyan javíthatom weboldalam helyezését úgy, hogy ne veszítsem el a jelenlegi helyezéseket?”

Elöljáróban: A mostani linképítés változásokkal nem kap büntetést, ha továbbra is csak szöveges linkeket szerez.

Az új módszer dióhéjban:

  • Tegyük fel, hogy egy szimpla, szöveges link 10 pontot ér. Míg egy minőségi, tartalmi cikk 100 pontot ér. Ha Önnek van 300 linkatalógus regisztrációja és 5 tartalmi link, akkor van 3.000+500, azaz 3.500 pontja.
  • Tegyük fel, hogy szinte egyformán teljesítik a fontos SEO rangsorolási faktorokat és a linképítés dönti el a sorrendet. „A” konkurense 7.700 ponttal az első, Ön a második és Ön mögött harmadik a „B” konkurense 1.900 ponttal.

Az érthetőség kedvéért nézzük táblázatban:

 

Versenyzők Szöveges linkek Tartalmi linkek Pontszámítás képlete Pontok Helyezés
„A” konkurens 480 db 9 db 680x10 + 9x100 5.700 pont Első
Ön 300 db 5 db 300x10 + 5x100 3.500 pont Második
„B” konkurens 60 db 17 db 60x10 + 17x100 2.300 pont Harmadik

 

A mostani elvek szerint nem csökkent a szöveges linkek értéke. Hanem a tartalmi linkek értéke nőtt meg jelentősen. Tegyük fel, hogy a tartalmi linkek értéke 100-ről 1000-re nőtt a korábbi értékéhez képest. Az új számítás szerint a helyezés a következő módon változik:

 

Versenyzők Szöveges linkek Tartalmi linkek Pontszámítás képlete Pontok Helyezés
„B” konkurens 60 db 17 db 60x10 + 17x1000 17.600 pont Első
„A” konkurens 480 db 9 db 480x10 + 9x1000 13.800 pont Második
Ön 300 db 5 db 300x10 + 5x1000 5.300 pont Harmadik

Érti az összefüggést? Továbbra is szerezhet szöveges linkeket, ha megfelelő a mély linképítés és a linkszövegek nem kap büntetést. Azonban a konkurensek egyetlen minőségi tartalmi linkkel mérföldekkel több pontot és jobb helyezést kapnak, mint Ön

A szöveges linkek szerzése is fontos, hiszen nem tudjuk milyen arányban nőttek a tartalmi linkek értéke. Amit tudunk, hogy tartalmi linkeket szinte lehetetlen szerezni. Ha mégis találunk rá lehetőséget, gyakran egy vagyonba kerül:

  • 1 db szöveges link átlagos ára: 350 Ft + áfa
  • 1 db tartalmi link átlagos ára: 1.250 Ft + áfa
  • 1 db PR cikkes link átlagos ára: 12.000 Ft + áfa

A tartalmi linkek két legfontosabb forrása:

Modern, jó minőségű tartalmi linkekből szerzett mély linképítéssel bebetonozza weboldalát a Google élmezőnyében. Napi több száz, akár több ezer potenciális vevő is olvashatja ellenállhatatlan ajánlatát. Büszkén mesélheti ismerőseinek, miként fölözi le az extra profitot, miközben a konkurensek csak Ön után kullognak. A konkurensek vért izzadva továbbra is csak szöveges linkeket szereznek - amíg nem olvassák ezt a cikket.

Hiába küzdenek a konkurensek a linképítéssel, akkor is csak alacsony értékű szöveges linkeket szereznek. Mialatt Ön tartalmi linkekkel egyszerűen elsöpri a konkurenciát

Vigyázat, óriási veszélyben van weboldala! Újabb ravasz húzás a Google mérnököktől: a becsült látogatottságból kiszámítják, hogy hány linkre számíthat természetes úton. Könnyen lebukhat, ha túl sok linket gyűjt. Még akkor is, ha nagyon jó minőségűek a linkek

Egy weboldal várható látogatottságát egészen jól meg tudja saccolni a Google kereső. Hiszen a látogatók zöme 4 forrásból érkezik:

  • Kulcsszavas keresőkből érkező látogatók: A Google pontosan tudja, hogy hányan kattintanak egy adott weboldalra a Google keresőből. A piaci részesedések alapján azt is ki tudja számolni, hogy hány látogató érkezhet a konkurens keresőkből
  • Hivatkozó weboldalakról érkező látogatók: A Google tudja, hogy milyen weboldalakról szerez linket. A forrás weboldal látogatottságából és a rajta szereplő linkek számából egyszerűen kiszámolja, hogy milyen eséllyel kattintanak a linkre - és az Önnek hány látogatót jelenthet
  • Direkt látogatók: Ezt az adatot senki sem tudja pontosan, csak a weboldal tulajdonosa. Azonban nagyon sokan használnak Google Analytics-ot látogatottság statisztikára. Az Analytics-ban tárolt több milliárd adatból egész pontosan átlagolható, hogy hány dikert látogató érkezik egy bizonyos típusú weboldalra
  • Hirdetések: A hirdetésekből érkező látogatókat sem ismeri senki, csak a weboldal tulajdonos. Azonban erre is nagyon jó átlagokat tudnak képezni az Analytics-ben. Továbbá egyre több helyen fordítja le közönséges szöveges linkre a hirdetéshez használt szkripteket.

A fenti adatok ismeretében viszonylag pontosan meg lehet határozni egy weboldal látogatottságát. Annyira pontosan nem, hogy ez rangsorolási faktorrá váljon. De ahhoz viszont eléggé pontos, hogy a természetellenes linképítést kiszúrja. Ugyanis a látogatóknak csak egy kis része rendelkezik weblappal. A weblappal rendelkező látogatók kis része fogja saját weboldalán „posztolni”, azaz egy bejegyzésben megosztani a linket.

Nem ismerjük annak az arányát, hogy természetes úton a látogatók hány százaléka „posztolja” saját weboldalán az értékes linket tartalmazó cikket. Könnyen előfordulhat, hogy természetes módon 1.000 látogatóból csak 1 aktív annyira, hogy bejegyzést írjon az oldalról. Ezt mi nem tudjuk, de a Google mérnökei egészen pontosan ismerik.

Itt jön a bökkenő:

Vajon mennyire természetes az a weboldal, ami évente több ezer linket szerez, holott a becsült látogatottság nem indokolja? Mi van akkor, ha egy weboldalnak évente 10.000 látogatója lehet miközben 1-2-3-4-5 ezer linkkel gyarapodik évente? Korábban számtalan linket lehetett szerezni komoly büntetés nélkül. Most azonban az óriási mennyiségű linkek akár a weboldal halálát is jelenthetik. Tucatlinkek helyett sokkal kevesebb, ám jelentősen értékesebb tartalmi linkek juttatnak az élvonalba.

--
A közismert keresőoptimalizálás és linképítés technikák szakszerű alkalmazásával weboldala jobbá, értékesebbé válhat. A weboldala minőségi továbbfejlesztésével elnyerheti méltó helyét a Google kereső élmezőnyében. Ebben segít Önnek a SEOZSENI. Köszönöm figyelmét, tisztelettel:

Verdes János
Verdes János
Keresőoptimalizálás (SEO) szakértő, a SEOZSENI szerzője

Tetszett a cikk? Szeretne hasonló keresőoptimalizálás és linképítés tippeket?

A Google rangsorolási algoritmusa folyamatosan változik. Vigyázzon, ha nem frissíti tusádát, elavulnak SEO módszerei és lerontja a kemény munkával megszerzett helyezést. Legyen naprakész és értesüljön a legújabb keresőoptimalizálás tippekről. Iratkozzon fel a blog értesítőre és kap egy e-mailt, amikor hasonló cikk érkezik:

No-spam: csak keresőoptimalizálás és linképítés cikkeket kap, reklámot soha

Számít az Ön véleménye! Szóljon hozzá a témához:

*Vezetéknév:
*Keresztnév:
*E-mail cím (nem publikus):
Honlap:
*Hozzászólás: