Keresőoptimalizálás nélkülözhetetlen tartalomépítéssel

2017. augusztus 11, péntek 15:59

45 linképítő vállalkozóból 44 teljesen kihagyja a tartalomépítést. Holott ugyanolyan fontos, mint a linképítés

Mindenki tudja, hogy a megfelelő linképítés kulcsfontosságú a Google első helyének megszerzésében. 45 linképítéssel foglalkozó vállalkozóból csak 1 tudja, hogy a tartalomépítés ugyanolyan kritikus rangsorolási faktor, mint a linképítés. A többség minden idejét és pénzét kizárólag linképítésre fordítja. Miközben a tartalomépítésről teljesen megfeledkeznek. Tartalomépítés nélkül a weboldalán található információkat elavultnak veszi a Google kereső. Mindegy mennyi linket szerez, elavultnak minősített tartalmat a Google Panda algoritmusa eltávolítja a keresőből

A tartalomépítés és a linképítés két nélkülözhetetlen eszköz a Google helyezések javítására. Egyik sem működik a másik nélkül. A hatékony keresőoptimalizálás mindkét területre kiterjed. Aki erős tartalomban, de gyenge linkekben, eltűnik a tömegben. Ugyanígy fordítva is: akinek erős a linképítés, de gyenge tartalomban, elbúcsúzhat a milliós forgalomtól.

Ha nincs megfelelő tartalomépítés és/vagy linképítés, annak számos tünete van:

  • Csigalassú: a helyezés nagyon lassan javul. Hónapok alatt csak néhány helyet lép előre a weboldal minden keresőoptimalizálásra tett erőfeszítés ellenére
  • Állóvíz: a helyezés hosszú ideje változatlan. Bármit tesz, egyszerűen nem mozdul a helyezés. Sem előre, sem hátra nincs 1-2 helynél nagyobb változás.
  • Ugrál: a helyezés ugrál. Egyik hétről a másikra akár 10-20-30 helyet is ugrál a weboldala a keresőben. Fel-le, szinte véletlenszerűen.
  • Romlik: a helyezés kis vagy nagy mértékben romlik. Először csak 1-2 helyet esik vissza. Egyre hátrébb kerül a weboldal és egyre gyorsabban.
  • Új konkurencia a semmiből: hirtelen minden előjel nélkül feltűnik egy új konkurens. Szinte a semmiből. Mégis berobban egyből az élmezőnybe. Vajon miben jobb az ő keresőoptimalizálás techikája?

Elévül az információ tartalomépítés nélkül a Google szemében. Az értéktelen, elévült tartalmat eltávolítják a keresőből. Helyére a friss, aktuális, naprakész, hasznos, kiváló információt hordozó weboldalak kerülnek

A mai világban az információ fontosabb fizetőeszköz, mint a pénz. Az információ azonban egy idő után elévül. Az információ az elévülés után teljesen értéktelen. Mit is jelent ez? Képzelje el, hogy egy titkos kóddal bármennyi összeget átutalhat magának a bankjától. Ön pedig ismeri ezt a kódot. Ekkor a kód hatalmas értéket képvisel. Egészen addig, míg meg nem változtatják. Utána mennyit ér a kód? Semmit, mert használhatatlan. Az az információ, hogy „az XYZ kóddal bármennyit utalhatok magamnak” elévült.

A Plútó bolygó vagy sem? Mert mi még úgy tanultuk, hogy bolygó. Ma már nem sorolják a bolygók közé. Az az információ, hogy „a Plútó bolygó” elévült. Melyik a legismertebb mobiltelefon márka? Néhány évvel ezelőtt a Nokia toronymagasan vezette a piacot. Ma már egészen máshogy fest a piaci részesedése. Az az információ, hogy „a Nokia a legismertebb mobiltelefon” elévült.

Az információ elévülését a tartalomépítés akadályozza meg. 45-ből 44 vállalkozó mégis TELJESEN figyelmen kívül hagyja. Tartalomépítéssel adja tudatára a Google mérnököknek, hogy még mindig naprakész a weboldala

Minden információ elévül egy idő után. A szakmai titkok, fogások, receptek - a legnépszerűbb, legjobb, termékek folyamatosan változnak. Ahogy haladunk a korral, változik az információ is. „A kérdések ugyanazok, csak a válaszok változtak meg” - mondta Albert Einstein.

Honnan tudja a Google, hogy a weboldalán található információ még nem évült el? Hogyan lehet megtartani a keresőoptimalizálással elért helyezés javulást? Lehet, hogy az Ön honlapja tele van olyan információkkal, ami mára már teljesen elévült? Haszontalan, értéktelen?  Biztosan felháborodna, ha valaki haszontalannak nevezné honlapját. Miért engedi meg magának, hogy az egyik legfontosabb valaki (a Google kereső) egy kis hiba miatt haszontalannak nevezze weboldalát?

A hiba, ami miatt weboldala információ értéke elévül: nem keletkezik új, releváns és egyedi szövegű tartalom a honlapján. Nem frissül a Google-index, vagyis az Ön weboldala nem naprakész

A keresőrobotok a kezdőlapról indulva követik a weboldalán található linkeket. A linkek hálózatán keresztül elérhető tartalmat elmenti az ún. indexbe. Teljesen feltérképezik a keresőrobotok a weboldalát és minden oldalt elmentenek az indexbe.

Egyszerű példa: Az Ön weboldala olyan, akár egy fa. Az indexbe kerülő lapok a gyümölcsök. Képzeljen el egy hatalmas fát, amin csak 4-5 gyümölcs van. Mennyivel egészségesebb, becsesebb az a fa, amin 70-80 gyümölcs is található? Most pedig képzeljen el egy varázsfát. Ez a varázsfa megállás nélkül növekedik és havonta 20-30 új gyümölcsöt terem. Míg a többi fa kopaszon szomorkodik a gyümölcsök leszedése után, ez a varázsfa újra és újra termeli a gyümölcsöket. Vajon mennyivel jobb egy ilyen varázsfa a többinél? A keresőoptimalizálás egyik fontos technikai paramétere, hogy weboldala keresőbarát webcímek használatával könnyen indexelhető legyen.

 

A Google-index lekérdezésnek van egy egyszerű módja. Írja be a keresőbe:
site:<<<az Ön domain neve>>>

Próbálja ki! Ekkor a Google megmutatja, hogy az indexben melyik oldalakat mentette el. Rögtön a keresőmező alatt láthatja, hogy „Nagyjából XXX találat”. Ez azt jelenti, hogy a Google indexében most XXX oldal van rögzítve.

Most jön képbe a tartalomépítés, ami a keresőoptimalizálás egyik legfontosabb faktora. A legtöbb honlapon nem hoznak létre, vagy nagyon ritkán hoznak létre új tartalmat. A keresőrobotok ugyanazt a néhány tucat lapot indexelik újra és újra. Az index állományban ugyanazokat a linkeket lehet elérni. Mivel nem keletkezik új link, az index szépen beporosodik. Ezzel elévültnek minősíti weboldalát a Google. A Panda algoritmusa pedig szépen visszasorolja honlapját a találatok közül.

Hidegzuhany: havonta legalább 2-5 új tartalomnak kell az index állományba kerülni ahhoz, hogy weboldala információértéke ne évüljön el. Ehhez teljesen egyedi szövegű cikkeket kell írni. Duplikált tartalom miatt a Panda algoritmus hátrasorolja a keresőben

A vállalkozóknak valamiért rettentő nehézséget okoz, ha saját termékéről / szolgáltatásáról kell írni egy cikket. A cikk írása közben repül az idő, mint egy betonszárnyú ólomholló. Pedig nem is egyet, hanem havonta legalább 2-5 új cikket is fel kell tölteni a weboldalára. Így válik rémálomma a keresőoptimalizálással járó adminisztráció. Már a gondolatától is sajogni kezd a teste?

Ez még nem minden! Minden egyes új cikknek tökéletesen relevánsnak kell lenni a kulcsszóval és teljesen egyedi szövegűnek. Kulcsszó relevancia nélkül mit sem ér a cikk. Ha nem egyedi a szövege, duplikált tartalom miatt büntetést kap.

A cikkek megírásánál sokan kimásolnak egy szeletet a weboldalból vagy más cikkből. Majd ezt újra publikálják. Ez duplikált tartalom. Amiért szörnyű büntetés is járhat. Az ilyen keresőoptimalizálás sokkal többet árt, mint használ. Gyakorlatilag némelyek saját maguknak gyártják a büntetést kemény és fáradtságos munkával.

Kötelező egyedi szöveget írni. Csakhogy egy idő után egyszerűen befullad ez a projekt. Csak nagyon kevesen képesek 200-szor leírni teljesen egyedi szöveggel UGYANAZT. Kötelező egyedi tartalmat írni a hatékony keresőoptimalizálás érdekében.

Számít az Ön véleménye! Szóljon hozzá a témához:

*Vezetéknév:
*Keresztnév:
*E-mail cím (nem publikus):
Honlap:
*Hozzászólás:

--
A közismert keresőoptimalizálás és linképítés technikák szakszerű alkalmazásával weboldala jobbá, értékesebbé válhat. A weboldala minőségi továbbfejlesztésével elnyerheti méltó helyét a Google kereső élmezőnyében. Ebben segít Önnek a SEOZSENI. Köszönöm figyelmét, tisztelettel:

Verdes János
Verdes János
Keresőoptimalizálás (SEO) szakértő, a SEOZSENI szerzője