Keresőoptimalizálás: Tartalmi hibák javítása

2018. február 08, csütörtök 15:32

Tartalmi hibák javítása lépésről lépésre

A Google élmezőnyébe kizárólag kiváló minőségű tartalommal lehet bekerülni. Egy közepes minőségű tartalom erős linképítéssel sem kerülhet a második-harmadik oldalnál jobb helyre. A gyenge tartalom pedig az első 100-ba sem kerül be. Ez a cikk nem szövegírási tippekről szól. Tehetséges szövegírók is elkövethetnek olyan hibákat, ami miatt elmaradnak a várt eredmények. Most azokat a technikai trükköket ismerheti meg, amivel megfelelő formában tudja tálalni a tartalmat a keresőmotor számára

A Google rangsorolási algoritmus alapja a felhasználói élmény. Olyan találatokat kínálnak a felhasználók számára, ami nekik a legtöbbet nyújtja az adott témában. Ezt úgy nevezik: relevancia. A hatékony keresőoptimalizálás érdekében a felhasználói élmény és a relevancia fokozására törekszünk.

A webhelyen tapasztalt felhasználói élményt a tartalom határozza meg. Ha a látogatók azt kapják a weboldalon, amire keresnek, szívesen töltik idejüket a weblapon. Ellenkező esetben 30 másodpercen belül kilépnek az oldalról. A minőségi tartalom tehát azt jelenti, hogy a weboldal szövege látogatóknak fontos információkat, tudást, tippeket, trükköket, tanulmányokat - azaz élményt nyújt.

Tegyük fel, hogy Ön foglalkozott keresőoptimalizálással és a weboldala már rendelkezik jó minőségű tartalommal. Hogyan tudja még tökéletesebbé tenni a tartalmat? Hogyan tudja javítani a hibákat, hogy a keresőmotor megértse, miről szól weboldala?

1. lépés: Kulcsszavak

Elsőként tudnia kell, hogy milyen kulcsszavakra szeretne egy jó cikket írni. A felhasználók ugyanarra keresnek, de különböző kulcsszavakat használnak. Amikor nem látnak megfelelő találatokat, lapozás helyett inkább másik kulcsszóval próbálkoznak.

Nem létezik keresőoptimalizálás kulcsszavak nélkül. A kulcsszavak összegyűjtésére számos kulcsszó kereső alkalmazás létezik:

  • Google AdWords Kulcsszóválasztó Eszköz: a legjobb ismert eszköz a kulcsszavak megtalálásához. Hátránya, hogy csak aktív kampány és egy bizonyos összeghatár elköltése után mutatja meg a kulcsszavakhoz tartozó havi keresések számát
  • SEOZSENI kulcsszó kereső: a SEOZSENI felhasználók által feltöltött kulcsszó adatbázisban kereshet. Ezt a funkciót itt találja: SEOZSENI » Kulcsszó menü » Kulcsszó kereső
  • SEOZSENI kulcsszó keresés igénylés: ha nem talál megfelelő kulcsszavakat, ingyen kérhet segítséget a SEOZSENI-től. Adja meg kedvenc kulcsszavait és a SEOZSENI megkeresi Google Kulcsszóválasztó Eszközében a kulcsszóhoz tartozó releváns kulcsszavakat és a havi keresési mennyiséget. E-mailben kap tájékoztatást, amikor elkészült az elemzés. Ezt a funkciót itt találja: SEOZSENI » Kulcsszó menü » Kulcsszó keresés igénylés
  • A legjobb kulcsszavakat ezután vegye fel a SEOZSENI kulcsszó adatbázisba, ahol még több vizsgálatnak vetheti alá kedvenc kulcsszavait. Ezekből a vizsgálatokból sokat fejlődhet a saját keresőoptimalizálás technikája. Ezt a funkciót itt találja: SEOZSENI » Kulcsszó menü » Kulcsszó adatbázis

2. lépés: Kulcsszó ellenőrzés

Most már megvannak a kedvenc kulcsszavai. Vajon a szöveg megfelelő? Mennyire releváns az adott kulcsszóhoz? Megfelel a keresőmotor elvárásainak? Sikeres lesz a keresőoptimalizálás, vagy feleslegesen pazarolja idejét, pénzét? Egy jó szöveg jellemzően:

  • Legalább 2.000 karakter hosszú
  • Nincs benne helyesírási hiba
  • Ideális sűrűségben tartalmazza a kulcsszót...
  • ...és annak ragozott, toldalékolt alakjait
  • Megfelelően tördelt (címsorok)
  • A lényeg (és a kulcsszavak) félkövér, dőlt és aláhúzott kiemelésével teszi olvashatóbbá a szöveget
  • Teljesen egyedi szövegű, nincs benne máshonnan kimásolt és beillesztett tartalom
  • Listaelemekben, képek nevében és képaláírásokban megtalálható a kulcsszó
  • Belső linkek szövegében is szerepel a kulcsszó
  • A címsor a kulcsszóval kezdődik
  • stb, stb, stb, részletek itt 

Ezeket a paramétereket kézzel ellenőrizni felesleges időpazarlás. Ezért készült a SEOZSENI kulcsszó ellenőrzés funkciója:

  • Egy kattintással megvizsgálja, hogy a kulcsszó a weboldalának milyen kiemelt HTML elemeiben szerepel
  • A kijelzett hibák javításával komoly lépést tesz a minőségi tartalom felé
  • Tanulni a legjobbaktól érdemes. Ezért a kulcsszó elemzés eredményét összehasonlíthatja konkurensével. Ellesheti, miben különbözik a konkurens tartalma az Ön szövegétől
  • Ezt a funkciót itt találja: SEOZSENI » Eszközök » Kulcsszó ellenőrzés. Illetve ahol lehetőség van az elemzéshez a „zöld kulcsszó” ikonra kattintással végezheti el azonnal az elemzést.

De még ne kezdjen hozzá weboldala átszerkesztéséhez! Várja meg a 3-as és 4-es lépéseket:

3. lépés: Kulcsszavakhoz kapcsolódó kifejezések

Ha valaki ír egy jó cikket egy témáról, elkerülhetetlen, hogy ne szerepeljenek a cikkben a témába vágó kifejezések. Például ha valaki Christiano Ronaldo-ról ír egy cikket, szerepelni fog benne a „Real Madrid”, „foci” esetleg „futball” kifejezés is. Ezek azok a kifejezések, amelyek szorosan kapcsolódnak a kulcsszavakhoz.

Minden kulcsszóhoz kapcsolódnak releváns kifejezések. Olyan kifejezések, amelyek a kulcsszó szempontjából fontosak - de általánosságban nem jellemző más témára. Ezek a kifejezések adják a modern, szemantikus SEO alapját. A régimódi keresőoptimalizálás ideje lejárt. Az ilyen szemantikus kifejezések használatával segít a keresőmotornak megérteni, hogy miről szól a szöveg.

Ezeket a kifejezéseket így találhatja meg:

  • Beírja kedvenc kulcsszavát a Google keresőbe
  • Részletesen elolvassa az első 10 találat szövegét. A téma szempontjából fontos, általános témára nem jellemző kifejezéseket kijegyzeteli
  • Megvizsgálja, hogy ezeket a kifejezéseket hány weboldal használja az első tízből
  • Ugyanezt megismétli 3-5 kulcsszóval

Ez egy rettentően unalmas és fárasztó feladat. Sajnos a keresőoptimalizálás nagy része ilyen unalmas adminisztrációs feladatokból áll. Hosszú órákra a monitor elé szögez minket, miközben lassan cseppfolyóssá válik az agyunk. Ismerős? Ezért készült a SEOZSENI TOP10 kulcsszó elemző funkciója:

  • Adja meg kedvenc kulcsszavát majd kattintson az Ellenőrzés gombra. Ezután jön a varázslat:
  • Az első 10 weboldal szövegét ízekre szedi a SEOZSENI. Az egy- két- és három szavas kifejezések gyakoriságát és előfordulását láthatja egy táblázatban. Láthatja, hogy egy kifejezés összesen hányszor szerepel a 10 weboldalon és azt is, hogy ebből a tízből hány weboldalon található meg a kifejezés
  • Összehasonlíthatja saját weboldalával a TOP10 szövegét. Megjelölheti azokat a kifejezéseket, amelyek nem szerepelnek az Ön weboldalában
  • De ez még nem minden! Honnan tudhatja, hogy milyen fontos egy-egy kifejezés? A SEOSZENI ezt is megvizsgálja és megtalálhatja azokat a kifejezéseket, amelyek a leggyakrabban szerepelnek a TOP10 weboldalak címsorában (TITLE), főcímében (H1), címsoraiban (H2-H3), meta leírásban, félkövér-dőlt-aláhúzott kiemelésekben, képaláírásokban és belső linkszövegekben
  • Ezt a funkciót itt találja: SEOZSENI » Eszközök » TOP10 kulcsszó elemzés

De még ne kezdje el átszerkeszteni weboldalát!

4. lépés: Javítás - felejtse el a kulcsszavak beszúrását

Most már ismeri a tartalmi hibákat. Megtalálta azokat a kifejezéseket, amelyek szorosan kapcsolódnak a kulcsszavakhoz. Lelkesedve nekiáll átszerkeszteni weboldalát és lelki szemei előtt már látja a keresőoptimalizálás hatására megugró forgalmat. Ilyenkor általában az a megszokott eljárás, hogy szinte véletlenszerűen beszúrja a hiányzó kulcsszót vagy a kifejezéseket a weboldal meglévő szövegébe. Ahol éppen hely van, és a nyelvtan megengedi. Egészen addig, amíg a kulcsszó sűrűség el nem éri a kívánt szintet.

De itt jön a feketeleves:

A Google algoritmusa összehasonlítja a weboldala legújabb változatát a legutóbb tárolt változattal. Az új verzióból kivonja a régit. Kiradírozza azokat a részeket, amelyek a korábban tárolt változatban vannak. Rögtön megállapítja, hogy annyi változás történt, hogy néhány kulcsszó be lett szúrva az eredeti szövegbe.

A kulcsszó beszúrásos módszerrel gyakorlatilag minimális módosítás történt a weboldal szövegén. Csak egyes helyekre új kulcsszavak kerültek. Nagyon jól tudja ezt a Google algoritmusa is és nem fogja díjazni.

A tartalom javításának helyes módszere:

Amikor a SEOZSENI funkcióival talál egy jó kulcsszót vagy kifejezést, írjon köré néhány mondatot. Ezeket a mondatokat /  bekezdéseket illessze be a régi szöveg megfelelő részeibe. Ilyenkor a Google algoritmusa a régi cikkel történő összehasonlításnál nem azt látja, hogy csak pár szó lett beszúrva az eredeti cikkbe. Valódi, érdemi frissítés történt az oldalon. Nőtt a bekezdések és a mondatok száma. Jelentős tartalom keletkezett, ami már elég ok az újraindexelésre.

A tartalmi hibák javítása után jöhet a keresőoptimalizálás másik fő eleme: a minőségi linképítés. Nem is érdemes időt/pénzt áldozni linképítésre, amíg a tartalmi hibák kijavítása nem történt meg.

Számít az Ön véleménye! Szóljon hozzá a témához:

*Vezetéknév:
*Keresztnév:
*E-mail cím (nem publikus):
Honlap:
*Hozzászólás:

--
A közismert keresőoptimalizálás és linképítés technikák szakszerű alkalmazásával weboldala jobbá, értékesebbé válhat. A weboldala minőségi továbbfejlesztésével elnyerheti méltó helyét a Google kereső élmezőnyében. Ebben segít Önnek a SEOZSENI. Köszönöm figyelmét, tisztelettel:

Verdes János
Verdes János
Keresőoptimalizálás (SEO) szakértő, a SEOZSENI szerzője