Menü
Telefonszám
Kapcsolat
6+1 SEO tipp a sikeres őszi szezonért

2018. július 10, kedd 09:31

6+1 SEO tipp a sikeres őszi szezonért

Márciusban a Google algoritmusa jelentősen megváltozott. A jelek szerint erősen módosítottak a linkszövegekre vonatkozó szabályokon is, ezért a Pingvin 4.0 algoritmust újraindították. Az új játékszabályok miatt a hagyományos módszerekkel történő linképítés egyre hatástalanabb. A linkszövegre helyezett kulcsszavak az eddiginél sokkal hamarabb okoznak hátrasorolást. Hogyan válassza meg a linkszövegeket? Milyen módszerekkel biztosíthatja, hogy az őszi szezont a találati lista élén kezdje?

Az üzleti „új év” szeptemberben kezdődik. Vége a nyári uborkaszezonnak, egy új korszak kezdődik. Sokan későn kapnak észbe és elfelejtik, hogy nem lehet egyik napról a másikra nagy ugrásokat elérni a Google találati listáján. A sikeres őszi keresőoptimalizálást ma kell elkezdeni. Mivel legalább 2-3 hónap, mire a Google feldolgozza az új linkeket. Aki most nem kezd el minőségi linkeket szerezni és nem javítja ki a tartalmi hibákat, elbúcsúzhat az élmezőnytől.

Tipikusan a „Tücsök és a hangya” esete. A helyzetet most súlyosbítja, hogy tavasszal teljesen átírták a Google helyezéseket megállapító algoritmusát. Ezután sokan tapasztaltak jelentős visszaesést. Újra azt tapasztalják, hogy a találati lista napról-napra változik. Ilyenkor pánikszerűen „megnyomják” a linképítést. Intenzív kampányba kezdenek, azonban ez csak súlyosbítja a helyzetet.

Tipp #1: Pingvin-frissítés hatása - hanyagolja a kulcsszavas, főleg az egzakt kulcsszavas linkszövegeket

A tavaszi nagy Google algoritmus frissítés után az tapasztalható, hogy a weboldalak sorrendje folyamatosan változik. Fel-le ugrálnak a konkurensek weboldalai is. Egyik nap megjelennek ismeretlen weboldalak az élmezőnyben, később eltűnnek. Ugyanazt a hatást tapasztaljuk, mint amikor élesítették a Pingvin 4.0 - már valós idejű rendszerét.

Úgy tűnik márciusban „nullázták” a Pingvin adatbázisát is. Megszűnt minden büntetés, hátrasorolás és előröl kezdődik a linkszövegek feldolgozása és a linkek értékének kinullázása. Csak ez magyarázhatja, miért hullámzik a találati lista ugyanúgy, mint a 2 évvel ezelőtti első valós idejű Pingvin startolásakor.

Az egyetlen megfigyelhető különbség: a mostani szabályok szigorúbbak. Azok a weboldalak is hátrasorolást kapnak, akik eddig megúszták. A kulcsszavas illetve egzakt kulcsszavas linkszövegek mennyiségét jól leírták.

Mi a különbség a kulcsszavas és az egzakt kulcsszavas linkszöveg között?

  • Kulcsszavas linkszöveg: amikor a linkre kattintható szöveg tartalmazza a kulcsszót, de a kulcsszó mellet más szavakat is. Példa: A seozseni.hu oldalán találhat hatékony keresőoptimalizálás tippeket és ingyenes szoftvereket.
  • Egzakt kulcsszavas linkszöveg: amikor a linkre kattintható szöveg maga a kulcsszó. Példa: A seozseni.hu oldalán találhat hatékony keresőoptimalizálás tippeket és ingyenes szoftvereket.

Korábban maximum 60% kulcsszavas linkszöveg és maximum 20% egzakt kulcsszavas linkszöveg elkerülte a büntetést. Ilyen arányokkal könnyen és tartósan az élmezőnybe lehetett kerülni. Ma már ugyanilyen arányokat használó weboldalak 10-20 helyet esnek vissza.

Nagyon óvatosan kell bánni a linkszövegekkel. Nem ajánlott 5% fölé vinni az egzakt, és 20% fölé vinni a kulcsszavas linkszövegeket.

Tipp #2: Mi legyen a linkszöveg?

A Google szemantikus rendszere megállta a helyét. A keresőrobot képes értelmezi, hogy miről szól az adott weboldal. A kulcsszavak mellett azt is vizsgálja, hogy milyen mennyiségben talál a kulcsszavakhoz szorosan kapcsolódó kifejezéseket. Például ha valaki Christiano Ronaldo-ról ír egy cikket (kulcsszó), biztosan meg fogja benne említeni a Real Madrid, foci, aranylabda (kifejezések) szavakat.

Egy jó minőségű cikk nem csak a kulcsszavakról, hanem a kulcsszavakhoz szorosan kapcsolódó kifejezésekről is szól. Ugyanezt az elvet használja a linképítésben is: kulcsszavak helyett írjon a kulcsszavakhoz szorosan kapcsolódó kifejezéseket a link szövegébe.

  • Nem működik (kulcsszavas linkszöveg): Gipsz Jakab klíma weboldala.
  • Hatékony (szemantikus linkszöveg): Gipsz Jakab klíma weboldala a nyári hőség ellen.

A szemantikus linkszöveg további előnye, hogy a link közvetlen szövegkörnyezetében megtalálható a fő kulcsszó. Törekedjen arra, hogy ugyanabban a mondatban szerepeljen a fő kulcsszó, amiben a link található.

Tipp #3: Linkszövegek javítása és újraindexelés kérelmezése

A korábban megfelelő arányokat használó weboldalak is büntetést kaphattak. Egy esetben az első 100-ból is eltűnt az egyik weboldal. Félelmetes gyorsasággal ki lehet javítani a hibát, másnapra helyreállt a rend és visszakerült az első helyre. Ennek a lépése:

  • 1. lépés: Keresse meg a linkek forrásául szolgáló weboldalakat.
  • 2. lépés: Javítsa ki a linkek szövegét: egzakt kulcsszavak helyett szemantikus kifezejésekre írja át a linkszöveget. Ügyeljen arra, hogy megfelelően változatos legyen a linkszöveg. Különben büntetést kaphat a szemantikus linkszövegekre.
  • 3. lépés: Újraindexelés kérelmezése: Lépjen be a Google Search Console fiókjába. Válassza ki weboldalát, majd keresse meg a „Feltérképezés » Megtekintés Google-ként” menüt. Itt adja meg a webcímet és kattintson a piros „Lekérés és megjelenítés” gombra. Mikor a feldolgozás kész, kattintson a szürke „Indexelési kérelem” gombra. A felugró ablakban válassza a „Csak ezt az URL-t és az ahhoz tartozó direkt linkeket térképezze fel” opciót és kattintson a kék „Indítás” gombra.

Tipp #4: Linkszövegek javítása a SEOZSENI-vel

A link forrásául szolgáló webcímek listája minden keresőoptimalizáló legféltettebb kincse. Vész esetén - mint a legutóbbi rangsorolási algoritmus változás - ezen a listán kell végigmenni és javítani a linkszövegeket. Amennyiben lehetőség van rá. Sajnos számtalan helyen e-mail kommunikáció útján kell egyeztetni a szövegek frissítését. Már ha egyáltalán van még aktív adminisztrátora az oldalnak...

A) PR Csoportban szereplő PR cikkek felülvizsgálata, javítása

Az ilyen negatív tapasztalatok miatt a SEOZSENI PR cikkeket online szerkesztheti. Azonnal frissül a PR cikk szövege, amint a SEOZSENI adminban átírja. Ilyen egyszerű.

Készítettem egy új funkciót, amivel könnyen megtalálhatja a PR cikkekben szereplő egzakt linkszövegeket. A használata igen egyszerű:

  • Az „Egzakt linkszöveg keresése” részhez írja be a keresett kulcsszót, majd kattintson a kék „Ellenőriz” gombra.
  • A listán kattintson a „Módosít” linkre.
  • Írja át tetszés szerint a linkszöveget és kattintson a kék „PR cikk módosítása” gombra.
  • A változtatás a gombra kattintás után azonnal életbe lép.
  • Ezt a funkciót itt találja: SEOZSENI » Közösségi Linképítés » Aktív PR cikkek

B) Google Search Console linkek importálása a SEOZSENI-be

A linkek listája jobb esetben folyamatosan bővül a tudtunk nélkül. Ezek a természetes módon keletkező linkek. Valaki olvassa a cikket, elnyeri a tetszését a mondanivaló és megosztja a saját forrásán. Ezeket a linkeket a Google Search Console-ból lehet kinyerni.

A linkek listáját feltöltheti a SEOZSENI-be, ahol további elemzéseknek vetheti alá. Részleteket itt olvashat: Google Search Console adatok importálása a SEOZSENI-be

Tipp #5: Tartalmi hibák javítása

A tartalmi hibák javításáról beszéltem eleget az elmúlt hónapokban. Részletek itt: Tartalmi hibák javítása lépésről lépésre

A hibák javítása után erősen javasolt újraindexelésre küldeni a weboldalt. Amennyiben a tartalom több mint 30%-ban változott, azonnal frissíti a Google az indexállományt.

Tipp #6: Kulcsszavanként egy-egy jó cikk készítése

Aki szereti és jól ismeri a saját területét, könnyen írhat egy cikket egy kulcsszóról. Fáradságos feladat, ugyanis tucatnyi „long-tail” kulcsszó esetén komoly időveszteség elkészíteni a cikkeket. De megéri a fáradtság: ilyenkor minden egyes cikk tökéletesen optimalizált az adott kulcsszóra. Már csak néhány erős link szükséges és a cikket szinte azonnal az élmezőnyben fogja viszontlátni.

Kapcsolódó cikkek:

+1 tipp: gyors megoldás FÉLÁRON, de csak 15 szabad hely maradt hátra

Komoly előnyre tesz szert, aki már most elkezdi szemantikus linkekkel növelni weboldala erejét. Az őszi szezont a találati lista tetején kezdheti. Mennyivel jobb így, mint szeptemberben kapkodni? Aminek legjobb esetben is csak november-december környékén lesz érezhető hatása.

Prémium, PR cikkes linképítés FÉLÁRON itt >>>

*** A HELYEK ELFOGYTAK ***

Tetszett a cikk? Szeretne hasonló keresőoptimalizálás és linképítés tippeket?

A Google rangsorolási algoritmusa folyamatosan változik. Vigyázzon, ha nem frissíti tusádát, elavulnak SEO módszerei és lerontja a kemény munkával megszerzett helyezést. Legyen naprakész és értesüljön a legújabb keresőoptimalizálás tippekről. Iratkozzon fel a blog értesítőre és kap egy e-mailt, amikor hasonló cikk érkezik:

No-spam: csak keresőoptimalizálás és linképítés cikkeket kap, reklámot soha

Számít az Ön véleménye! Szóljon hozzá a témához:

*Vezetéknév:
*Keresztnév:
*E-mail cím (nem publikus):
Honlap:
*Hozzászólás:

--
A közismert keresőoptimalizálás és linképítés technikák szakszerű alkalmazásával weboldala jobbá, értékesebbé válhat. A weboldala minőségi továbbfejlesztésével elnyerheti méltó helyét a Google kereső élmezőnyében. Ebben segít Önnek a SEOZSENI. Köszönöm figyelmét, tisztelettel:

Verdes János
Verdes János
Keresőoptimalizálás (SEO) szakértő, a SEOZSENI szerzője