Menü
Telefonszám
Kapcsolat
Megváltozott a weboldala helyezése a Google keresőben?

2014. november 17, hétfő 09:58

Megváltozott a weboldala helyezése a Google keresőben? Könnyen lehet, hogy Ön is áldozatává vált a 2014 őszi két „nagy” algoritmus-frissítésnek. Íme a megoldás:

Minden évben 500-600 alkalommal változtatnak a Google mérnökei a kereső-algoritmuson. A fontosabb változásokat egy csokorba foglalják össze, amit algoritmus-frissítés néven publikálnak. Idén ősszel több óriási változtatás történt: mindkét nagy családba tartozó algoritmust jelentősen átírták. Minden algoritmus frissítés hatással van weboldala helyezésének a meghatározására. Könnyen nyertese lehet a frissítésnek, ha gyorsan reagál és megváltoztatja weboldalát az új szabályoknak megfelelően. Az algoritmus-frissítés után megérkezett az ellenszer: egy új modullal bővült a SEOZSENI palettája

A céges weboldal forgalmát nagyban meghatározza, hogy hányadik a Google keresőben. A keresőt naponta több millióan használják idehaza. Forradalmi változást jelent, hogy a vásárlások előtt a legtöbb internetező a Google-t használja adatszerzésre. Gyakran akkor is, ha eszük ágában sincs az interneten vásárolni. Ezért van szükség a hatékony keresőoptimalizálás és linképítés technikák elsajátítására.

Sokan a Google-ben keresgélnek termékek / szolgáltatók után. Majd a látottak alapján választanak egy szimpatikus üzletet / vállalkozót, akit megkeresnek. Telefonon, e-mailben, személyesen, vagy rögtön elektronikus vásárlás formájában.

Ez a modern „trend” nagyon átírta a cégek stratégiáját. Korábban azt gondolták, hogy csak webáruházakkal lehet az interneten megrendelést szerezni. Kiderült, hogy ez óriási tévedés. A webáruházak mellett egyenesen elengedhetetlen az online tájékoztatás. Sorra jelentek meg olyan céges honlapok, amelyek jó marketinggel „offine”, vagyis nem-internetes vevőket hoznak a weboldalon keresztül.

A vásárlás előtti tájékozódás miatt tömegesen jelennek keresőmarketingre épülő honlapok. A látogatók megfelelő tájékoztatása mellett ütős reklámszöveggel impulzív érzéseket keltenek a potenciális vevőben. A Google kereső óriási vásárlóerővel bír. Hiszen a potenciális vevő saját maga mutat vásárlási hajlandóságot. Eleve nyitott az elméje a vásárlásra. Megfelelő reklámszöveggel impulzív érzéseket indukálhat a leendő vevők tömegeiben.

Ilyen weboldallal valódi internetes-milliomossá válhat.

A keresőre épülő marketing oldalak átka: mindenki az első akar lenni. A Google mérnökei viszont mindent megtesznek, hogy ez ne legyen olyan könnyű

A Google elsősorban egy kulcsszavas kereső. Nem pedig egy reklámeszköz. Ezt gondolják a Google mérnökei, akik „minőségi” találatokat akarnak látni a keresőben. Nekünk, vállalkozóknak azonban az egyik legfontosabb reklámeszköz. Naponta harcolunk a konkurensekkel, hogy a weboldalunk jobb helyezést érjen el a keresőben.

Az elmúlt évek adatai alapján a mérnökök kifejlesztettek több olyan eszközt, ami képes szembeszállni a helyezések mesterséges befolyásolására tett eszközökkel.

Ezeket nevezik „algoritmus-frissítésnek”. Ezek olyan apró változtatások a kereső programban (algoritmusban), amik jutalmazzák vagy éppen büntetik a honlapokat. Az elmúlt években láthattunk, hogy a Google nem viccel. Előhúzta a legnagyobb büntetést: már egy kis hibáért akár örökre kitiltja a weboldalát a találatokból.

Az algoritmus-frissítés két nagy „családba” csoportosítható:

  • Pingvin-frissítés: Minden Pingvin frissítés az Ön weboldalára hivatkozó linkeket vizsgálja. A linkekkel elkövetett visszaélés, csalás visszaszorítása a célja. A linkek szövegét vizsgálja, és azt keresi, hogy mennyire természetellenes egy weboldalára hivatkozó link. A túlzott természetellenes linkek miatt a legnagyobb büntetést, a teljes kizárást szabhatja ki.
  • Panda-frissítés: Minden Panda frissítés az Ön weboldalának szövegét vizsgálja. A weboldal írásos szövege nagyban meghatározza, hogy milyen minőségű tartalom-szolgáltató az Ön weboldala. Jó minőségű, témába vágó, friss, információban gazdag weboldalakat jutalmaz előkelő helyezéssel. Míg a rossz, kulcsszavakkal telezsúfolt, elavult szövegű honlapokat durván hátrasorolja.

Pingvin 3.0 frissítés: 2014. október 17-én indították az algoritmust. Mint elődje, ez a frissítés is a linkszövegeket vizsgálja

A Google Pingvin frissítés volt a legnagyobb port kavaró frissítés. 2 évvel ezelőtt weboldalak tömegesen tűntek el a keresőből egyik napról a másikra. Azóta szinte mindenki retteg attól, hogy a Pingvin egyszer elkapja weboldalát és örökre elvágja a látogatóktól.

A mostani Pingvin frissítés legjobb tudomásunk szerint nem tartalmaz új elemeket. A korábban elkészített program dolgozik újraértelmezve néhány paramétert. Az elmúlt évek adatai alapján pontosítottak azon paramétereken, ami webszemétnek nyilvánítja weboldalát.

A Pingvin-frissítés kivédésére tehető általános lépések:

  • Bánjon óvatosan a kulcsszavas linkszövegekkel. Sokszor csak a kulcsszó a linkszöveg (pl. Asztalos). Az ilyen gyakori esetek miatt azonnali büntetés jár.
  • Használjon nem-kulcsszavas (ún. organikus) linkszövegeket. A természetes linkek gyakran semmilyen kulcsszót nem tartalmaznak. Többnyire ilyen organikus szövegeket, mint például „kattintson ide”, „ezen a honlapon”, „itt található”, stb.
  • Használjon beszédes linkszövegeket. A rövid, pár szavas linkek ideje régen lejárt. A túlzott és zömében rövid linkszövegek csalásra utalnak. A hagyományos „asztalos” helyett inkább „További tippeket Kis Géza asztalos honlapján találhat.” típusú linkszövegre érdemes kicserélni.

Panda 4.1 frissítés: 2014. szeptember 23-án egy jelentős algoritmus-frissítést kapott a Panda. Ebben a csokorban a minőségi tartalom meghatározása volt a cél: számos új elemekkel bővült az algoritmus

A Google Panda névre hallgató algoritmus frissítések célja a jó minőségű tartalom meghatározása. Azonban a legtöbb vállalkozó ezen a ponton elvérzik. Tapasztalatok szerint a vállalkozók többsége egyszerűen nem képes minőségi tartalmat írni. Valahogy borzasztóan nehéz szavakba foglalni, majd legépelni, formázni és a honlapra feltölteni a gondolatainkat.

A legtöbb céges weboldal tartalma alig frissül. Illetve nem is jön létre új tartalom. A korábban megírt szöveg egyszerűen megszilárdul. Később vésővel kell nekiállni a weboldal szövegének kijavításán.

Biztosan tudja, hogy jó minőségű és megfelelő mennyiségű linkeket szerez weboldala, de mégsem kerül az élmezőnybe? Biztos lehet benne, hogy a weboldalának a szövege nem üti meg a Google mércéjét!

Sokan hangsúlyozzák, hogy jó linképítés könnyen az élmezőnybe repíti weboldalát. Azonban elfelejtik, hogy csak a jó minőségű weboldal kerül jó linkekkel az élmezőnybe: a gagyi, kevés információt hordozó, kulcsszavakkal telezsúfolt honlap akkor sem kerül az élmezőnybe, ha a világ összes jó minőségű linkjét megszerzi.

Gyakran itt vérzik el a keresőoptimalizálásba fektetett idő, pénz és energia.

Habár nagyon ügyesen szerzi a linkeket, de weboldala több helyen is elvérzik, ha a tartalomról van szó. Leggyakoribb esetben ezek:

  • Nyúlfarknyi szöveg a kezdőlapon. Gyakran csak annyi szöveg van a kezdőlapon, ami épp egy linkajánlásra elegendő. (Sokan ezt másolják ki és linkajánló szövegnek használják.)
  • Kulcsszavakkal telezsúfolt szöveg. Sokan tudják, hogy a kulcsszavakat fontos helyekre kell beírni. Aztán átesnek a ló másik oldalára és az egész honlap kulcsszavakkal lesz telezsúfolva.
  • Rövid bekezdések.
  • Helyesírási hiba és az írásjelek túlzott halmozása!!!!!!! <- Gyakran előfordul, hogy egy-egy fontos mondatot az írásjelek halmozásával akarunk hangsúlyozni. Azonban a fontos mondat legyen képaláírás, főcím vagy a fejezetek főcíme.
  • Kevés aloldal. A weboldal a kezdőlapon kívüli részeit nevezzük aloldalnak. A kevés aloldal arra utal, hogy a szerző nem jártas a témában. A kevés cikkekkel, információ szűkében elkészült honlapokat a Panda csúnyán bünteti.
  • Kevés új aloldal. A Google mérnökei rájöttek, hogy egy informatív weboldalon újra és újra új cikkek, tanulmányok, érdekes információk, hírek vagy egyéb, jelentős olvasmány keletkezik. Ennek a hiánya elavult, kevésbé olvasmányos weboldalra utal.

Vadonatúj megoldás a SEOZSENI-ben: Hírkereső. Ez a modul megoldást jelenthet azoknak, akik nem tudnak új tartalmat készíteni weboldalukon

Az új tartalom rettentően fontos rangsorolási faktor. A minőségi tartalom ismertetője, hogy rendszeresen keletkezik új, egyedi, keresőbarát webcímen elérhető friss, naprakész bejegyzés. Az ilyen weboldalakat imádja a Google.

Ennek a hátulütője, hogy az új tartalom nélküli weboldalakat nagyon csúnyán megbélyegezheti a Panda algoritmus.

Azonban új tartalmat készíteni nem is egyszerű. Még a témában jártas vállalkozóknak is nagyon nehéz ugyanarról írni újra és újra és újra és újra és újra hónapokon, éveken, évtizedeken keresztül.

Ilyenkor jöhet számításba az új, hírkereső modul. Aminek a működése pofonegyszerű:

  • 1. Hírek gyűjtése: Most éppen 541 hazai hírportálról gyűjti a híreket. Pár nap alatt 14.897 hírt gyűjtött össze ezekről a hírportálokról.
  • 2. Hírek keresése: A kigyűjtött hírek között Ön tetszőleges kulcsszóra rákereshet.
  • 3. Hírek kiválogatása: A keresés után megjelenő hírekből Ön kiválaszthatja azokat, amik legjobban a témába vágnak.
  • 4. Hírek megosztása: A kigyűjtött híreket kimásolja és a weboldalára elhelyezi. Ebben segítségére lesz a „hír beillesztés forráskódja”.

A hírkereső modul itt érhető el:
Kulcsszó menü -> Hírkereső (tartalom építés)

 

Egyszerű ötlet, zseniális megoldás: Ha nem tud új tartalmat készíteni, válogasson a témában megjelenő hírek között és azt publikálja weboldalán

Nagyon nehéz új tartalmat készíteni legalább heti rendszerességgel. Egy elfoglalt vállalkozó a háta közepére sem kívánja, hogy egy húzós nap után még új cikket kelljen írni weboldalára.

Ilyenkor jöhet szóba az új hírkereső modul. Pár kattintás, és rögtön látja, hogy milyen hírek jelentek meg a magyar sajtóban az adott témában.

Hírkereső modul - ha nem tud cikkeket írni, publikáljon érdekes híreket

Az érdekes híreket összegyűjti egy különálló weblapra. Nézze csak, hogy ezzel egyszerre hány problémától szabadul meg:

  • Létrejött egy új webcím, ami tovább növeli az indexelt oldalak számát
  • Az új webcímen létrejövő tartalom teljesen releváns, témába vágó
  • Ráadásul a weboldaláról kifelé (más weboldalra) hivatkozó linkek relevanciája és jelentősen megnő.

--
A közismert keresőoptimalizálás és linképítés technikák szakszerű alkalmazásával weboldala jobbá, értékesebbé válhat. A weboldala minőségi továbbfejlesztésével elnyerheti méltó helyét a Google kereső élmezőnyében. Ebben segít Önnek a SEOZSENI. Köszönöm figyelmét, tisztelettel:

Verdes János
Verdes János
Keresőoptimalizálás (SEO) szakértő, a SEOZSENI szerzője

Tetszett a cikk? Szeretne hasonló keresőoptimalizálás és linképítés tippeket?

A Google rangsorolási algoritmusa folyamatosan változik. Vigyázzon, ha nem frissíti tusádát, elavulnak SEO módszerei és lerontja a kemény munkával megszerzett helyezést. Legyen naprakész és értesüljön a legújabb keresőoptimalizálás tippekről. Iratkozzon fel a blog értesítőre és kap egy e-mailt, amikor hasonló cikk érkezik:

No-spam: csak keresőoptimalizálás és linképítés cikkeket kap, reklámot soha

Számít az Ön véleménye! Szóljon hozzá a témához:

*Vezetéknév:
*Keresztnév:
*E-mail cím (nem publikus):
Honlap:
*Hozzászólás: