Menü
Telefonszám
Kapcsolat
Keresőoptimalizálás mobilegeddon

2015. március 16, hétfő 12:48

2 hét múlva érkezik az új Google frissítés: Amelyik honlapnak nincs mobilbarát verziója, hátrasorolják a keresőben

Az utóbbi években nagyon megszaporodtak a tablet és okostelefon felhasználók. Érintőképernyős eszközökről indított keresések száma jelentősen megnőtt. Egyes felmérés szerint 2014-ben a teljes internetes forgalom mintegy 60%-a érintőképernyős eszközökön keresztül történt. 2015 március végén új keresőoptimalizálás rangsorolási faktor lép életbe: akinek nincs mobilbarát honlapja, hátrasorolják a keresőben

Keresőoptimalizálás mobilra is? Igen. A hagyományos eszközökön és az érintőképernyős eszközökön történő böngészés némiképp eltér egymástól. Habár az okostelefonokban és a tabletekben a böngésző pontosan ugyanúgy működik, mint az asztali társainál, a böngészés élménye igen eltérő lehet. Sokszor okozhat kellemetlen helyzetet, hogy az asztali honlap nem használható tökéletesen érintőképernyőn. Néhány példa:

  • Mobilon elég keskeny a képernyő. Az asztali képernyőnél 3-4-szer keskenyebb mobil képernyőn rettentően zsúfoltan jelenik meg az asztali weboldal.
  • Ebből számos gond akad: Nem lehet átlátni az oldalt. A szélső elemek eléréséhez vízszintesen görgetni kell az oldalt. A szöget túl kicsi és olvashatatlan. Mindig variálni kell a nagyításon - egyszer hol nagy, máskor túl kicsi.
  • Az egér műveletek egy része eltűnt: érintőképernyőn nincs „mouseover”. Magyarul: esemény akkor, ha valami fölé viszem az egeret. Leggyakrabban a menü fölé visszük az egeret és ennek hatására lenyílik az almenü. Mivel ilyen nincs mobilon, a legördülő menük sem működnek.

2015 tavaszán új keresőoptimalizálás rangsorolási faktor: akinek nincs mobilbarát (azaz érintőképernyőre optimalizált) honlapja, hátrasorolják a keresőben

A fenti példák miatt gyakran okoz gondot, ha mobilon nézzük az asztali honlapokat. A mobil keresések növekedése miatt világszerte milliárdokat érint ez a probléma. Ma már a mobilra optimalizált verzió fontosabb a keresőoptimalizálás során, mint az asztali PC-kre optimalizált megjelenés. A Google pedig nem engedheti meg magának, hogy a felhasználók rossz tapasztalatok miatt abbahagyják a Guglizást. Nehogy megutálják a Google-t és Bing-re váltsanak.

A felhasználói élmények maximalizálása végett a Google elhatározta, hogy a mobilbarát weboldalakat fogja a kereső élmezőnyében látni. Így már teljesen érthető a közelgő frissítés. Akinek nincs mobilbarát verziója, hátrasorolják a keresőben.

Mobilbarát verzió: A mobil kereséseknél a „Mobilbarát” jelzi, ha egy weboldal érintőképernyőre optimalizált

2 tipp érintőképernyőre optimalizáláshoz

Érintőképernyőre optimalizált honlap elkészítésénél jól jön, ha nem kell gépelés közben a telefont babrálni:

  • Chrome böngészőben CTRL+SHIFT+I (Irén) billentyűk lenyomásával válthatunk „Mobil-nézetbe”. Többféle képernyőfelbontással is lehet tesztelni a mobilbarát weboldalt asztali számítógépen mobiltelefon nyomkodás nélkül

A Google nem rejti véka alá, hogyan állapítja meg egy weboldalról, hogy az mobilbarát-e vagy sem. Ehhez készített egy eszközt:

Mobilra optimalizálás két módszere: átirányítás mobilbarát oldalra vagy az asztali verzió dinamikus formázása mobilbaráttá

A két eljárás között számos különbség van. Az átirányítás könnyebben megérthető: ha valaki mobilról nézi meg a www.seozseni.hu honlapot, akkor a böngésző átirányítja az m.seozseni.hu alatt található mobilbarát verzióra.

Ezzel szemben az asztali verzió átformázása azt jelenti, hogy a mobilos látogatók ugyanazt a forráskódot kapják, mint az asztali látogatók. Azonban a megjelenésre szolgáló stíluslapok és szkriptek érzékelik a képernyő felbontását és alacsony szélesség mellett mobilbarát dizájnt generálnak.

A kettő közötti lényeges különbség az, hogy az átirányításnál teljesen más lesz a tartalom, mint az asztali verzióban. A formázásnál pedig pontosan ugyanaz lesz a tartalom, csak a szkriptek elrejtik a szélső hasábokat ha keskeny az oldal.

Átirányítás előnye, hátránya:

  • Előny: Sokkal stílusosabb, elegánsabb és exkluzívabb, ha a mobilosok a nekik készült weboldalt látják. Már eleve több kattintás várható mobilról, ha látják, hogy „m.”-tal kezdődik egy weboldal. Az egészen biztosan mobilbarát, nem kell szenvedni vele. Kattintanak a biztosra, nem fogják megkockáztatni hogy asztali honlapra kerüljenek ahol minden túl kicsi
  • Előny: Nem kell kínlódni a stíluslap és a szkriptek programozásán. Nagyon nehéz olyan forráskódot elkészíteni, ami mondjuk egy vízszintes legördülő menüt átalakít függőleges érintőképernyőre optimalizált menüre. Gyakran két  menü létezik, csak el van rejtve a látogató elől. Ez azonban a forráskód jelentős megnövekedéséhez vezet, ami ront a rangsorolási faktorokon: megszaporodnak a linkek, romlik a tartalom/kód arány, irreális mértékbe csúszhat a kulcsszó sűrűség
  • Hátrány: Ha nincs megfelelően „összelinkelve” a mobil és asztali verzió, duplikált tartalom keletkezik. Duplikált tartalom miatt az is előfordulhat, hogy asztali kereséskor a mobil verziót hozza fel a Google. Ráadásul duplikált tartalom miatt helyezés veszítéses büntetésre is lehet számítani. Megfelelő „összelinkelésnél” ettől nem kell tartani. 1-2 napon belül megjelenik a mobil verzió a Google-ben

Asztali verzió dinamikus átformázás előnye, hátránya:

  • Előny: Igazából nem tudok jelentős előnyt mondani az átirányításhoz képest.
  • Hátrány: Valójában az átirányítás minden előnye az asztali verzió hátránya. Nem látják a keresőben hogy „m.” és inkább olyanra kattintanak, ahol van ilyen... Hosszú forráskód miatt lassabb az oldalbetöltés... A dupla menü miatt akár büntetés is járhat kulcsszó halmozás miat...

Ön melyik SEO utat választja?

A webáruház reklámszövege kritikus jelentőségű keresőoptimalizáláshoz. Az ügyfelek kis része akar azonnal venni. A többség információkat keres, ami alapján kiváló döntést tud hozni. Keresőoptimalizálás során ezeket a fogyasztókat akarjuk elérni. A webáruház reklámszövege meghatározó keresőoptimalizálási tényező. Korrekt tájékoztatással elérhetjük, hogy a vállalkozás weblapján vegyenek.

Ön hogyan fogja megoldani a mobilbarát verziót? Átirányítással fagy átformázással?

Tetszett a cikk? Szeretne hasonló keresőoptimalizálás és linképítés tippeket?

A Google rangsorolási algoritmusa folyamatosan változik. Vigyázzon, ha nem frissíti tusádát, elavulnak SEO módszerei és lerontja a kemény munkával megszerzett helyezést. Legyen naprakész és értesüljön a legújabb keresőoptimalizálás tippekről. Iratkozzon fel a blog értesítőre és kap egy e-mailt, amikor hasonló cikk érkezik:

No-spam: csak keresőoptimalizálás és linképítés cikkeket kap, reklámot soha

3 hozzászólás

Dr. Kovácsné Erika | 2015. március 16, hétfő 20:58

Azaz igazság, hogy sem az átirányítást, sem pedig az átformázást fogalmam nincs hogyan csináljam. (ingyenes honlap, nem férek hozzá teljesen. )

Ha valaki esetleg elmagyarázná lépésről - lépésre, talán megoldható?. .....

Benke Tamás | 2015. március 17, kedd 07:27

Gőzöm sincs, hogyan kezdjek neki, ugyanis 'nagyonmikro' vállalkozóként igen szerény lehetőségeim vannak.

Verdes János | 2015. március 17, kedd 10:15

@Dr. Kovácsné Erika:

Sajnos ingyenes honlapoknál teljesen a szolgáltatóra kell hagyatkozni. Majd akkor lesz Önnek mobil verziója, amikor a szolgáltató elkészíti. Gyakran érdemes lehet váltani normális, megbízható értékesítési gépezetre: www.minosegmania.hu

@Benke Tamás:

Igen szerény lehetőségből is lehet jó megoldást találni. Például egy ingyenes WordPress blog motor telepítése után olyan dizájnt kell keresni, ami mobilbarát. Igaz, ez "csak" átformázós mobilbarát weboldal lesz, de a semminél sokkal jobb!

Számít az Ön véleménye! Szóljon hozzá a témához:

*Vezetéknév:
*Keresztnév:
*E-mail cím (nem publikus):
Honlap:
*Hozzászólás:

--
A közismert keresőoptimalizálás és linképítés technikák szakszerű alkalmazásával weboldala jobbá, értékesebbé válhat. A weboldala minőségi továbbfejlesztésével elnyerheti méltó helyét a Google kereső élmezőnyében. Ebben segít Önnek a SEOZSENI. Köszönöm figyelmét, tisztelettel:

Verdes János
Verdes János
Keresőoptimalizálás (SEO) szakértő, a SEOZSENI szerzője