Menü
Telefonszám
Kapcsolat
Keresőoptimalizálás értékes PR cikkes linkekkel

2018. február 11, vasárnap 12:19

Egy minőségi PR cikk elkészítésének alapelvei

Etikus, engedélyezett keresőoptimalizálás eszköz más weboldalakon cikkek, tanulmányok, bejegyzések - egy szóval PR cikkek közzétételével értékes linkek gyűjtése. A cikk jó szövege mellett figyelni kell a megfelelő formázásra is. A legértékesebb linkek tökéletes minőségű, kulcsszavakra írt PR cikkekből származnak. Ezek a jó minőségű PR cikkek nagyon gyorsan és hatékonyan javítanak weboldala helyezésén

A Google élmezőnyébe akkor kerülhet, ha a látogatóknak a weboldala élményt nyújt az adott témában. Új ötleteket, tippeket, friss információkat, eljárásokat olvashatnak. Kellemes tapasztalatokat szerezhetnek, amitől az életük szebbé - jobbá - gyorsabbá - kényelmesebbé válik. Egy ilyen weboldal elkészítéséhez nagyon jól kell ismerni és szeretni az adott témát. Amikor a látogatók ilyen élményeket tapasztalnak, szívesen osztják meg az oldal linkjét saját weboldalukon, blogjukon és közösségi médiás profiljukon.

Egy jó cikket mi magunk is népszerűsíthetünk. Etikus (white-hat) keresőoptimalizálási eszköz a saját weboldalunk népszerűsítése más weboldalakon. A partner publikálja az általunk megírt cikket, tanulmányt, bejegyzést - összefoglaló néven PR cikknek nevezzük. A megosztott PR cikk a legértékesebb linkforrás. Tartalmi hibáktól mentes weboldal sok-sok PR cikkes linkkel garantáltan a Google élmezőnyébe kerül.

Miért hatékony a PR cikkes linképítés?

A Google ismerte fel elsőként a linkek szövegének jelentőségét. Egy évtizeddel ezelőtt a link szövegére helyezett kulcsszó villámgyorsan az élmezőnybe repítette a weboldalt. Ahogy teltek az évek és fejlődött a technológia, a Google mérnökök is új irányt vettek. Észrevették, hogy a felhasználók a linkek megosztása során mondatokat írnak a link köré. Felvezetik a témát, utána jöhet a folytatás, kattintson a látogató a linkre. Erről még 2013-ban írtam egy cikket.

A link közvetlen szövegkörnyezetében szereplő kulcsszavak óriási hatással voltak / vannak a helyezésre. A rangsorolási algoritmus egész egyszerűen megnézi, hogy a link előtt illetve link után lévő X darab karakterben szerepel-e a kulcsszó. A korábban hatékony, linkszövegre helyezett kulcsszavas keresőoptimalizálás technikát a Pingvin elkaszálta. Ezt váltotta fel az, hogy a link közvetlen szövegkörnyezetébe helyezzük a kulcsszavakat - és nem (csak) a link szövegébe.

Ahogy tovább fejlődött a technika, a Google mérnökök ismét módosítottak az alapelven. Ma már van elég számítógépes feldolgozási kapacitás, hogy pontosabb számításokat végezzen az algoritmus. A link összekapcsol két weboldalt és az algoritmus mind a két weboldal teljes tartalmát vizsgálja. Nem csak a link szövegét, nem csak a link előtt és után lévő X karaktert, hanem a teljes oldalt.

Kulcsszavakat és kifejezéseket keres a teljes dokumentum szövegében. Ezt az egész információt hozzáadja a linkkel hivatkozott weboldal tartalmához. Összekapcsolja a PR cikk forrásaként szolgáló weboldal címsorát, főcímét, képeit, képek aláírását és minden fontos HTML elemet a cél weboldal tartalmával.

Ezért hatékony a PR cikkes linképítés szakszerűen formázott cikkekkel. A PR cikk fontos HTML elemeiben szereplő kulcsszavakat összeköti a link és hozzáadja az értékét  a cél weboldalnak. Így tehát a linken keresztül számos hozzáadott érték vándorol a célzott honlapra. A weboldal értéke megnő, ezért sokkal jobb rangsorolást kap.

Hogyan formázza a PR cikket úgy, hogy a keresőmotor megértse, miről szól a cikk?

Szövegírási tippeket a honlapteszt.hu-n olvashat, most nem erről lesz szó. Tegyük fel, hogy megírt egy jó cikket. Azonban ezt a cikket megfelelő formába kell hozni, hogy a keresőmotor értelmezni tudja. A cikk formázása HTML nyelven történik. Ugyanazok a szabályok vonatkoznak a PR cikkekre is, mint a tartalomépítéshez készített cikkekre:

  • címsor (title): a címsor tartalmazza a kulcsszót, halmozás nélkül
  • főcím (h1): mint a címsor, a főcím is tartalmazza a kulcsszót halmozás nélkül
  • optimális kulcsszó sűrűség: egy jó cikk beszél a kulcsszóról ideális gyakorisággal. Jellemzően 1-3 százalék között. Azt jelenti, hogy minden 50-ik szó után jön egy kulcsszó
  • egyéb elemek: képek neve, képaláírások, félkövér-dőlt-aláhúzott kiemelések, listaelemek tartalmazzák a kulcsszót
  • link szövege: a link szövege tartalmazhatja a kulcsszót annak függvényében, hogy a korábban indexelt linkek szövegére mennyire jellemző a kulcsszavak előfordulása. Túlságosan sok kulcsszavas link büntetést - vagy a linkek lenullázását válthatja ki
  • link célja: a mélylink építés ma már meghatározó lett. Nem természetes, ha a linkek zöme egyetlen oldalra hivatkozik. Ez azt jelenti a keresőmotor számára, hogy a weboldal nem rendelkezik értékes cikkekkel. Csak azzal az eggyel, amire a linkek nagy része hivatkozik.

PR cikk megosztása a SEOZSENI Közösségi Linképítés tagok honlapján

A SEOZSENI közösségi linképítés weboldal tulajdonosok összefogása azért, hogy egymás honlapján értékes cikkeket osszanak meg. Ezáltal a látogatók száma növekedni fog. Hiszen a cég nevére kereséskor a találatok között számos PR cikk jelenik meg. Ezáltal a cég hírneve, reputációja megnő. Egyben vissza lehet szorítani a találati listán a sokszor konkurensek által álnéven közzétett negatív, hitelrontó bejegyzéseket. Sajnos hazánkban az ilyen lejáratás eléggé gyakran fordul elő. Emellett az értékes link sokat javít a weboldal helyezésén.

A PR cikkek megosztása egyszerű:

  • Címsor: adja meg a PR cikk címét. Rövid, de lényegre törő cím legyen benne a kulcsszóval. A PR cikk forráskódjában ez lesz a címsor (title) és a főcím (H1)
  • PR cikk szövege: írja meg szakszerűen és könnyen olvasható formában a PR cikk szövegét. A szöveg tördelésében, formázásában segít az online HTML szerkesztő. Megadhat alcímeket (H2) is, félkövér-dőlt-aláhúzott kiemeléseket, listaelemeket, stb.
  • Linkek: a PR cikk szövegébe több linket is elhelyezhet. A link elhelyezéséhez a szövegben egy speciális formázást kell használni. A link kezdetéhez írja a [link1] kifejezést és a linket zárja [/link1] kifejezéssel. Majd adja meg a teljes webcímet, amire az egyes linkek hivatkozni fognak. Például - „A [link1]keresőotpimalizálás[/link1] és a [link2]linképítés[/link2] fontos online marketing eszköz”. Ebből a következő lesz: „A keresőotpimalizálás és a linképítés fontos online marketing eszköz”
  • Előnézet: az előnézet gombra kattintással ellenőrizheti, hogy nem rontott el valamit.
  • PR cikk azonnali publikálása: vigyázzon, mert a gombra kattintás után azonnal publikálásra kerül a PR cikk! A rendszer kiszámítja, hogy melyik partner oldalán kerül publikálásra a cikk és azt azonnal közzéteszi az interneten.
  • Ezt a funkciót itt találja: SEOZSENI » Közösségi Linképítés menü » PR cikk beküldés

Tetszett a cikk? Szeretne hasonló keresőoptimalizálás és linképítés tippeket?

A Google rangsorolási algoritmusa folyamatosan változik. Vigyázzon, ha nem frissíti tusádát, elavulnak SEO módszerei és lerontja a kemény munkával megszerzett helyezést. Legyen naprakész és értesüljön a legújabb keresőoptimalizálás tippekről. Iratkozzon fel a blog értesítőre és kap egy e-mailt, amikor hasonló cikk érkezik:

No-spam: csak keresőoptimalizálás és linképítés cikkeket kap, reklámot soha

Számít az Ön véleménye! Szóljon hozzá a témához:

*Vezetéknév:
*Keresztnév:
*E-mail cím (nem publikus):
Honlap:
*Hozzászólás:

--
A közismert keresőoptimalizálás és linképítés technikák szakszerű alkalmazásával weboldala jobbá, értékesebbé válhat. A weboldala minőségi továbbfejlesztésével elnyerheti méltó helyét a Google kereső élmezőnyében. Ebben segít Önnek a SEOZSENI. Köszönöm figyelmét, tisztelettel:

Verdes János
Verdes János
Keresőoptimalizálás (SEO) szakértő, a SEOZSENI szerzője