Menü
Telefonszám
Kapcsolat
Keresőoptimalizálás funkció: kulcsszó kutatás

2017. augusztus 15, kedd 23:08

Forradalmi újdonság: új „Kulcsszó kutatás” funkció a SEOZSENI-ben. Ezzel találhat réspiacot, ha egy kulcsszóra szinte lehetetlen az első helyre / oldalra kerülni

Van egy keresőoptimalizálás probléma, ami több vállalkozót is érint. Megesik, hogy a fő kulcsszóra akkora verseny van, hogy szinte lehetetlen az első helyre vagy legalább az első tíz közé kerülni. Ilyenkor érdemes réspiacot keresni. Hiszen kisebb versenyben hamarabb lehet az első helyre kerülni. Ekkor egy kevesebbet keresett kulcsszóval több forgalmat lehet generálni, mint egy nagy versenyben rosszabb helyezéssel. Persze sok jó PR cikkel behozható a lemaradás. Csakhogy a hirtelen, durván megugró linkek súlyos kockázattal járhatnak. A legrövidebb idő alatt elérhető legnagyobb forgalmat hozó kulcsszavak megtalálására szolgál a "Kulcsszó kutatás" funkció

Természetellenes linképítés miatt a Google örökre kitörli a keresőből a weboldalt. A hirtelen érkező PR cikkek akár természetellenes linképítésnek is minősülhetnek. Emiatt nem lehet naponta 5-10 PR cikket beküldeni. Pedig nagyon kellene a hatékony keresőoptimalizáláshoz. Mert a konkurensek bebetonozták magukat a keresőbe. A hátrányt pedig sürgősen le kell dolgozni. Mivel a bevétel és a honlap jövője sokszor a Google-ből érkező vásárlókon múlik. Ilyenkor érdemes először egy réspiacon egyeduralkodóvá válni.

A természetellenes linképítés kockázata miatt a PR cikkek szerzését erősen korlátozni kell. Van, aki heti 10 PR cikket is kockázat nélkül szerezhet. Míg másokat emiatt meg is büntethetik. Heti 1-5 PR cikknél többet csak régi, jól belinkelt oldalak bírnak el büntetés nélkül. Mivel a konkurensek évek alatt gyűjtögették a PR cikkeket, szépen bebetonozódtak az élmezőnybe. Hirtelen be kellene hozni ezt a hátrányt. De a kapkodás csak ront a helyzeten, mert nem tartják be a linképítés egyik legfontosabb szabályát.

Nem marad más választás. Be kell érni heti 1-5 PR cikkel. Sajnos így hónapokig, akár évekig is tarthat a keresőoptimalizálás, amíg behozza a konkurensek tetemes előnyét.

Gigászi versenynél vagy kivárja türelmesen, míg beérnek a friss PR cikkek... vagy... keres egy szűkebb réspiacot, ahol hamar érvényesül a PR cikk ereje. Azaz gyorsan az élmezőnybe kerül. Ilyenkor jön képbe az új „Kulcsszó kutatás” funkció

A profit gyarapítása minden vállalkozó kiemelkedő feladata. Plusz fogyasztókat lehet szerezni keresőoptimalizálással. A keresőoptimalizálás kardinális ügyfélszerző lehetőség a cégeknek. A cégeket sújtó három leglényegesebb teendő között van az új vevők gyűjtése.

Nos. Azt mindenki tudja, hogy több variációja is létezik egy kulcsszónak. Az emberek ugyanazt keresik, de máshogyan fogalmaznak. Vagy nincsenek megelégedve a találatokkal. Ezért más, pontosabb kulcsszavakat használnak.

Nézzünk egy példát. Béla személyi kölcsönt akar felvenni autó vásárláshoz. Ő beírja a keresőbe: „személyi kölcsön”. Andrásnak ugyanez a problémája. Ő viszont azt írja a keresőbe: „személyi hitel”. Ferenc szintén, de ő ezt írja be: „személyi hitelek”. Sándor dettó, de amit keres: „személyi hitel gyorsan”.

Az emberek ugyanazt keresik - csak nagyon sokféleképpen.

A cégvezetőnek nem az a dolga, hogy keresőoptimalizálással foglalkozzon és fejben tartsa az összes lehetséges kulcsszót. Ő a napi rutinból megszokott kulcsszavakra szeretne az első helyre kerülni. Ám sokszor kiderül, hogy nem is azt a kulcsszót használják legtöbben. Ezért készült az ősi „Kulcsszó adatbázis” funkció. Itt össze lehet gyűjteni az összes fontos kulcsszót. A havi keresések számával együtt.

Egy egyszerű táblázatból kiderül, hogy milyen kulcsszavakra keresnek a legtöbben.

Ez remek segítség keresőoptimalizáláshoz. Így már össze lehet gyűjteni több tucat potenciális kulcsszót. Kritikus kérdés, hogy végül melyik kulcsszavakat használja fel a PR cikkekben. Hiszen 3-5 kulcsszónál többet csak nagyon körülményesen lehet felhasználni.

Úgy kell megírni a PR cikkeket, hogy ez a 3-5 kulcsszó legyen reflektorfényben minden PR cikkben. Így fog a Google élmezőnyébe táncolni a kiválasztott 3-5 kulcsszóval. Tehát a kulcsszó adatbázisba felvett több tucat kulcsszóból ki kell választani 3-5 kulcsszót. Amire esélye is van bekerülni hatékony keresőoptimalizálással az élmezőnybe - rövid idő alatt.

A 3-5 kulcsszó kiválasztása élet-halál kérdése. Milyen kritikus hibával jár a keresőoptimalizálás, ha rosszul választja ki a kulcsszót? A két legfontosabb:

  • Végzetes hiba #1: Gigászi verseny: Olyan kulcsszót választ a PR cikkekhez, amivel belátható időn belül nem képes az élmezőnybe jutni. Ezért nem lesz elég látogató. Nincs bevétel. Adott esetben elfogyhat a weboldal fejlesztésre fordított tartalék. Máskor egy vagyont kell fizetni reklámra. Esetleg méregdrága SEO gurukra bízza a helyezések javítását. Ami szintén lehet zsákutca, ha ők is pont ugyanebbe a hibába esnek.
  • Végzetes hiba #2: Elenyésző keresések száma: Olyan kulcsszót választ a PR cikkekhez, amire nagyon kevesen keresnek. Nyilván kisebb a verseny is. Hamar az élmezőnybe kerül. De csak kevesen használják a kulcsszót. Nem lesz elég látogató. Nincs bevétel. Ugyanoda lyukadunk, mint az előbb.

A megoldás: találni kell egy réspiacot. Méghozzá olyan kulcsszavakkal, amire sokan keresnek és mérsékelt a verseny. Az új „Kulcsszó kutatás” funkcióval gyerekjáték

Először a Google Kulcsszóválasztó eszközében meg kell keresni a potenciális kulcsszavakat. A kulcsszavakat lementi CSV formában. Majd feltölti ezt a CSV-t a SEOZSENI-be. A SEOZSENI keresőoptimalizálás alkalmazás a Google Kulcsszóválasztó és a Search Console adatait is fel tudja dolgozni.

Utána jön a varázslat!

A kulcsszavakat egy átlátható táblázatban látja. Néhány furcsa adattal:

  • Keresések száma: a Google keresőben havonta ennyi ember írja be az adott kulcsszót
  • Verseny: a konkurensek erőssége az adott kulcsszónál. 60%-os verseny fölött az első oldalra jutni igazán izgalmas feladat
  • Licit: a minimum licit, amivel a Google Adwords-ben megjelenik a hirdetés az adott kulcsszóra
  • Pontszám: ez egy kis segítség a valódi verseny megállapításához. Két kulcsszó pontszámának összehasonlítása is támpont a legjobb kulcsszó megtalálásában
  • Találatok száma: a Google keresőben az adott kulcsszó keresésére adott weboldalak száma

A táblázatot böngészve válasszon ki 3-5 kulcsszót:

  • Minél több legyen a keresések száma
  • Minél alacsonyabb legyen a verseny, licit és pontszám

Ezek alapján szinte biztosra vehető a keresőoptimalizálás sikere. Nem fog olyan kulcsszóra időt és pénzt pazarolni, amire hónapokon - akár éveken - keresztül nem fog tudni az első oldalra kerülni. Nem fog olyan kulcsszóval az élmezőnybe kerülni, ami szinte semmilyen forgalmat nem generál.

A táblázat böngészésével megtalálja a legjobb kulcsszavakat. Ezekkel bekerül az élmezőnybe egy kisebb réspiacon:

  • Elég KICSI ahhoz, hogy könnyen az élmezőnybe jusson
  • Elég NAGY ahhoz, hogy egy vagyont keressen

Hát nem zseniális keresőoptimalizálás tipp?

Tetszett a cikk? Szeretne hasonló keresőoptimalizálás és linképítés tippeket?

A Google rangsorolási algoritmusa folyamatosan változik. Vigyázzon, ha nem frissíti tusádát, elavulnak SEO módszerei és lerontja a kemény munkával megszerzett helyezést. Legyen naprakész és értesüljön a legújabb keresőoptimalizálás tippekről. Iratkozzon fel a blog értesítőre és kap egy e-mailt, amikor hasonló cikk érkezik:

No-spam: csak keresőoptimalizálás és linképítés cikkeket kap, reklámot soha

Számít az Ön véleménye! Szóljon hozzá a témához:

*Vezetéknév:
*Keresztnév:
*E-mail cím (nem publikus):
Honlap:
*Hozzászólás:

--
A közismert keresőoptimalizálás és linképítés technikák szakszerű alkalmazásával weboldala jobbá, értékesebbé válhat. A weboldala minőségi továbbfejlesztésével elnyerheti méltó helyét a Google kereső élmezőnyében. Ebben segít Önnek a SEOZSENI. Köszönöm figyelmét, tisztelettel:

Verdes János
Verdes János
Keresőoptimalizálás (SEO) szakértő, a SEOZSENI szerzője