Menü
Telefonszám
Kapcsolat
Keresőoptimalizálás: Romlik a Google helyezése?

2019. február 08, péntek 14:31

Romlik a Google helyezése? Itt a megoldás lépésről lépésre

Keresőoptimalizálás során gyakran találkozunk egy frusztráló jelenséggel. Ez a helyezések ugrálása: egyik pillanatról a másikra képes fel-le mozogni egy weboldal. Látszólag minden ok nélkül. Mi lehet a hiba? Miért jojózik weboldala? Mi áll az események hátterében? Hogyan tudja fixálni weboldalát az élmezőnyben?

A Google azokat a weboldalakat rangsorolja az élmezőnybe, amely a felhasználóknak segítséget nyújt. Minél több segítséget ad egy weboldal a látogatói számára az adott témában, annál jobb helyezést ér el. Mindenki olvasta ezt már ezerszer - de ennek az egyszerű ok/okozati összefüggésnek a mélyebb megértése segít TARTÓSAN az élmezőnybe jutni (és nem átmeneti SEO praktikák).

Jó tartalmat készíteni nem nehéz annak, akinek tényleg kisujjában van az adott téma. Ilyenkor magától értetődően szerepelnek a cikkben szemantikus kifejezések. A Google mesterséges intelligenciájának bevezetése óta ez az egyik legfontosabb rangsorolási faktor. Egy másik ütős módszer a többszintű linképítés: amikor a linkek is linket kapnak.

Összegezve: kiváló tartalommal és erős linktámogatással az élmezőnybe lehet kerülni. Ekkor jön a baj:

  • 1) megreked egy szinten
  • 2) jojózik a weboldala

Minden próbálkozás ellenére sem tud bekerülni az élmezőnybe?

Fontos tudni, hogy 0 linképítéssel - de nagyon erős tartalommal egy jó weboldalnak szinte kötelező legalább az első 3 oldalra kerülni. Ha weboldala nincs legalább az első 30 találat között, végezzen egy alapos tartalmi elemzést:

Érkező oldal:

  • A kulcsszóhoz tartozó érkező oldal minősége kiváló legyen. Jól olvasható, értékes információ. Szemantikus kifejezések mindegyike szerepeljen. Tökéletes technikai paraméterek: gyors betöltés, mobilbarát, HTTPS protokoll, stb stb stb.
  • Javítsa ki a tartalmi hibákat és pótolja a hiányosságokat.  
  • Kerülje el a túloptimalizálási hibákat.

A webhely többi oldala:

  • A Google ma már rendelkezik akkora számítási kapacitással, hogy a webhely teljes egészét megvizsgálja. Ez azt jelenti, hogy nem elég csupán egyetlen lapot optimalizálni egy kulcsszóra.
  • Nézze meg, hány lap címsorában (<TITLE>) szerepel a kulcsszó.
  • Számolja meg, hány lap található a webhelyén, ahol szerepel a kulcsszó.
  • Vizsgálja meg a kulcsszavas és kulcsszó nélküli lapok arányát.
  • Ha szükséges, szerkessze át a belső linkek struktúráját. A fő tartalomban szereplő linkek értéke messze felülmúlja a fejlécben, láblécben vagy oldalsó hasábban - azaz másodlagos tartalomban szereplő linkeket. Például a bejegyzések összelinkelése: amikor egy jó cikket ír, szükséges megemlíteni a témához szorosan kapcsolódó fogalmakat. Ha talál a webhelyén olyan cikket, ami ezt a fogalmat tárgyalja, azonnal helyezzen el egy linket. Vizsgálja meg az összes eddigi bejegyzését és törekedjen arra, hogy a releváns kifejezések igen gyakran linkeljék a hozzá tartozó magyarázó, kifejtő, értelmező bejegyzést.
  • Törekedjen arra, hogy a webhelye legalább 80%-ban tartalmazza a kulcsszót. Címsor (<TITLE>), főcím (<H1>), címsorok (<H2>), képek neve, képaláírás, stb. stb. stb. Szakértelmet, hitelességet és megbízhatóságot tükröz a Google szemében (hivatalosan ez az E-A-T módszer)

IDŐ:

  • Az érkező oldalon módosítson legalább 30%-ban. Ezután küldje be újraindexelésbe a Google Search Console-on
  • Vizsgálja meg, hogy mikor frissül a Google indexében a site:<<<domain>>> operátor segítségével. Nézze meg a tárolt változatot. Az újraindexelés beküldése és az indexállomány frissülése között órák vagy napok is telhetnek el. Minél többet módosít a lapon, annál gyorsabban frissül a „cache”.
  • A teljes webhely átalakítása után történő újraindexelés hónapokig is eltarthat. Gondoskodjon megfelelő oldaltérképről - adott esetben egyenként beküldheti újraindexelni az érintett lapokat.
  • Addig _NE_ is végezzen linképítést, amíg „önerőből” nem képes - csupán minőségi tartalommal legalább az első 30 találat közé jutni.

Ez a folyamat néhány hónapig tart. Türelmesen ki kell várni, mert sosem fogja tudni, hogy mi áll annak a hátterében, ha elkezd romlani a helyezés. Ha gyenge oldalt elkezd erős linkekkel bombázni, sokféle változást fog tapasztalni - de hosszútávon nem az, amit Ön szeretne. Keserű szájízzel és a tehetetlenség érzése miatt sokszor dühösen gondol weboldalára - pedig a megoldás itt van Ön előtt.

Csak ezek után jöhet a linképítés:

  • Újra és újra mondom: többszintű linképítés
  • Az első szinten (közvetlenül a weboldalára hivatkozó direktlinkek - első szint) CSAK jó minőségű PR cikkekből szerezzen linket.
  • Írjon PR cikkeket, amelyek már jól indexelt PR cikkekre mutatnak (második szint)
  • Kukába a linkkatalógusokkal, komment linkekkel, stb stb stb. Ezeket csak a harmadik szinten jöhetnek szóba

Egész egyszerűen meg kell érteni, hogy a mai rangsorolási algoritmus reggelire megeszi az egy évtizeddel ezelőtti SEO trükköket. Mindent látó szeme és emberfeletti gyorsasággal működő számítási kapacitása a témához tartozó weboldalak százezreit, százezernyi weboldal százezernyi aloldalát látja - egyszerre. Ebből a szinte végtelen tömegből mégis csak egyetlen lap kerül ki győztesen.

A helyezések változása exponenciális. A gyakorlat azt mutatja, ha találati listán „nagy nevek” vannak komoly kihívásra kell számítani. A versenytársak zöme 3-6 hónap alatt megelőzhető. Ezután jön az araszolás, amikor már 1-1 helycseré is okot ad a pezsgő bontásra.

Jojózik a weboldala? A „betegséget” okozhatja vírusos, gombás vagy bakteriális „fertőzés”. A kezelés is ettől függően eltérő

Habár idén kellemes telünk van, szokás szerint mindenhonnan megfázás és torokgyulladás elleni orvosságok zúdulnak ránk. Az ember már csak pszichés okok miatt is hajlamos megbetegedni: annyira sokszor tolják az arcunkba, hogy illik megbetegedni.

Viccet félre téve, azt tudjuk, hogy ha egy betegséget baktériumok okoznak, azokat antibiotikummal lehet kezelni. De a vírusokra hatástalan, ellenük más fajta orvosság szedhető.

Ez az analógia azért szükséges, hogy megértse, a jojózás mögött több típusú „betegség” állhat:

1/3: Helyezések romlása BÜNTETÉS miatt

Mi okozhatja:

Tartalmi hiba, túloptimalizálás, linkekkel elkövetett csalás, 404-es oldalak, 404-es oldalakra hivatkozó linkek, kártékony-adathalász szoftverek (egyre jellemző a WP plugin-ek hack-elése) megjelenése

A felismerése egyszerű:

Villámcsapás jelleggel történik, egyik napról a másikra drámaian zuhan a helyezés. Miközben a TOP100 weboldalak sorrendje viszonylag változatlan. Egész egyszerűen kilőtte a gyenge láncszemet a Google.

A javítás:

A technikai paraméterek javítása (404, hack-elt pluginek, stb) nem okoz gondot. A probléma akkor okoz komoly fejtörést, ha az alapozási feladatok nem lettek megfelelően elvégezve. Mire gondoljon? Ha weboldala linkek nélkül, önerőből nem került be az első 30 találat közé, akkor határozottan gyenge a tartalom. Ekkor linképítéssel „betuszkolják” az élmezőnybe, ahonnan előbb-utóbb kiesik.

Közben a SEO szaki unszolására a tartom is fejlesztésnek indult. Fejlődik a tartalom, fejlődnek a linkek - mégis esik a helyezés? Ekkor ember legyen a talpán aki megmondja, hogy a tartalom vagy a link a hibás. 95%-ban a linképítés :)

Ekkor jön az agyrém. Túl kevés, vagy túl sok a link?

Tapasztalat azt mutatja, hogy a visszaesések során az emberek döntő többsége pánik módba kapcsol és az elméje elképesztő hangerővel kiabálja: „több link több link több link”. Mi történik, ha eleve a túl sok link miatt kapott büntetést? A „még több link” csak ront a helyzeten. Higgye el: sok rossz linkből kevés jó linket csinálni sokkal nehezebb, mit kevés rossz linkből sok jót.

Legelőször a linkek szövegét ellenőrizze a következők szerint:

  • Az egzakt link ne legyen több mint 5%. Egzakt link jelenti azt, amikor a link szövege (kattintható rész) csak a kulcsszóval egyezik. Például ez egy egzakt link keresőoptimalizálás szóra.
  • A kulcsszavas linkszövegek ne haladják meg a 20%-ot. Kulcsszavas linkszöveg azt jelenti, amikor a link szövege több szót is tartalmaz, közöttük egyik a kulcsszó. Például kulcsszavas linkszöveg keresőoptimalizálás kulcsszóra.
  • A teljes webhely mélylinkek 80% vagy még magasabb legyen. Mélylink azt jelenti, amikor a webhelyre hivatkozó link nem a kezdőlapra, hanem a webhely valamelyik aloldalára (cikkek, tanulmányok, bejegyzések, termékek, kategória oldalak) hivatkozik.

2/3: Helyezés romlása ALGORITMUS VÁLTOZÁS miatt

Mi okozhatja:

A Google folyamatosan fejleszti az algoritmusát. Pozitív illetve negatív irányban is. Van, amikor a minőségi tartalmat jutalmazza plusz helyezéssel - és van, amikor a rossz oldalakat lepontozza. Évente több száz alkalommal végeznek módosítást a rangsorolási algoritmuson.

A felismerése egyszerű:

Villámcsapás jelleggel történik, egyik napról a másikra teljesen összekuszálódik a találatok sorrendje. Jellemzően az első néhány találat, a „nagyok” is helyet cserélnek - akár eltűnnek. Az első száz találat között feltűnnek olyan oldalak, amelyek eddig még sosem voltak versenyben. Miközben oldalak tűnnek el.

A javítás:

Az algoritmus változásnak mindig az a nyertese, aki hosszútávon gondolkozik. Legelőször ellenőrizni kell a tartalmat majd utána a linkek szerkezetét az itt olvasottak alapján. A komolyabb algoritmus frissítéseket a Google szóvivői megerősítik, amelyek előbb-utóbb a magyar SEO fórumokra, blogokra is eljut. Érdemes követni a Google kulcsfontosságú embereinek Twitter fiókjait + a népszerű magyar SEO oldalakat.

Az algoritmus változás megismerésével megjelenik annak az ellenszere is. Ugyanez volt a Pingvin büntetéssel is: elkaszálta az egzakt kulcsszavas linkszövegeket - amit pillanatok alatt helyre lehetett állítani a linkszövegek „felhigításával” - az országban először a SEOZSENI mutatta be ezt a technikát.

Itt jön a SEOZSENI által készített Big-Data és M.I.  előnye: a többi SEO céggel szemben itt az adatbázisban kulcsszavak tízezrei, weboldalak százezrei, linkek milliárdjai szerepelnek. A rendszer mögötti mesterséges intelligencia (M.I.) folyamatosan monitorozza a weboldalak helyezéseit és az algoritmus frissítés bevezetését követő napokban megfigyelhető ELŐTTE-UTÁNA állapot elemzésével olyan következtetéseket lehet levonni, amivel előnnyé változtatható az algoritmus frissítés.

3/3: Helyezés romlása VERSENYTÁRSAK megerősödése miatt

Mi okozhatja:

Egy vagy több konkurens előfizetett valamilyen hatékony SEO csomagra, fejlesztette a tartalmát, fejlesztette a linkeket, nagyon értékes cikkeket posztol folyamatosan, létrehozott új weboldalt.

A felismerése egyszerű:

Nem csak az Ön helyezése esik, hanem néhány új oldalak is beelőzi. A TOP10 illetve TOP30 listában nincs szignifikáns változás.

A valódi helyezés romlásához használja a következő képletet:

Tényleges helyezés változás = ELŐZŐ HELYEZÉS - AKTUÁLIS HELYEZÉS + AZOKNAK A WEBOLDALAKNAK A SZÁMA, AMELYEK MOST MEGELŐZIK DE AZ ELŐZŐ HELYEZÉS SORÁN MÉG MÖGÖTTE VANNAK

Például: 13-mal esik a helyezés. Közben  azt látja, hogy 4 új weboldal is megelőzi. Ilyenkor a tényleges helyezés romlás „csak” 9. Vagyis az új kihívók nélkül esett kilencet természetes okok miatt a helyezése ráadásul négy feltörekvő lenyomta.

A javítás:

Többszintű linképítés. Amikor az élmezőnyben történik ilyen helycsere, nagy valószínűséggel az első szintű linkek erősítése és a második szintű linkek elszaporítása jelenti a megoldást

Zárszó: mindig, mindig, de mindig használja a SEOZSENI TOP100 funkcióját. Mondtam már, hogy mindig használja a SEOZSENI TOP100 funkcióját?

A kedvenc kulcsszavával végezzen legalább hetente egyszer SEOZSENI kulcsszó TOP100 elemzést. Nem kell fejben tartani, hogyan alakul a weboldalak sorrendje. A rendszer menti az adatbázisba. Visszakereshető - de ami a legfontosabb:

Össze tudja hasonlítani az aktuális állapotot egy korábbi pillanatképpel - amiből azonnal kiderül a hiba oka, így a megoldás is kézenfekvő

Ebből rögtön kiderül, hogy mi okozza a helyezések romlását - és ekkor már a speciálisan erre a területre készült megoldás is hatékonyan alkalmazható.

Tetszett a cikk? Szeretne hasonló keresőoptimalizálás és linképítés tippeket?

A Google rangsorolási algoritmusa folyamatosan változik. Vigyázzon, ha nem frissíti tusádát, elavulnak SEO módszerei és lerontja a kemény munkával megszerzett helyezést. Legyen naprakész és értesüljön a legújabb keresőoptimalizálás tippekről. Iratkozzon fel a blog értesítőre és kap egy e-mailt, amikor hasonló cikk érkezik:

No-spam: csak keresőoptimalizálás és linképítés cikkeket kap, reklámot soha

Számít az Ön véleménye! Szóljon hozzá a témához:

*Vezetéknév:
*Keresztnév:
*E-mail cím (nem publikus):
Honlap:
*Hozzászólás:

--
A közismert keresőoptimalizálás és linképítés technikák szakszerű alkalmazásával weboldala jobbá, értékesebbé válhat. A weboldala minőségi továbbfejlesztésével elnyerheti méltó helyét a Google kereső élmezőnyében. Ebben segít Önnek a SEOZSENI. Köszönöm figyelmét, tisztelettel:

Verdes János
Verdes János
Keresőoptimalizálás (SEO) szakértő, a SEOZSENI szerzője

© 2005 - 2019 seozseni.hu | Az oldalon található anyagok kizárólag a szerző hozzájárulásával és a forrás megjelölésével használhatóak fel.