Menü
Telefonszám
Kapcsolat
Keresőoptimalizálás jövőfigyelő

2017. augusztus 11, péntek 15:58 (Frissítve: 2023-02-28)

Jövőfigyelő

Mit tartogat nekünk a Google?

Sokan kérdezték, hogy mire számítsanak a jövőben. Mit tegyenek most, hogy a jövőben is megszerezzék és/vagy megtartsák a Google első helyét. Mit akarnak a Google mérnökei? Hogyan lehet elkerülni a jövőbeli súlyos büntetéseket? Íme, a legfontosabb kérdések - és a válaszok:

Tartozom egy bocsánatkéréssel. A SEOzseni fejlesztése miatt nem nagyon van idő blog bejegyzések írására. A honlapteszt.hu blogjáról nem is szólva. Kárpótlásul legyen az idei év első bejegyzése felbecsülhetetlen értékű. A téma egyszerű: Mire számítson idén - és a következő néhány évben?

Kérdés #1: Hol tartunk most?

Röviden: egy hatalmas korszakváltás derekán. A keresőoptimalizálás vastörvényei jelentősen átalakulnak.

A Google mérnökei megelégelték, hogy sokan manipulálják a keresőt. Ki lehet ismerni, milyen trükkökkel lehet javítani a helyezésen. Ezeket a trükköket sokan posztolják. Így vagy úgy:

  • SEO konferenciákon
  • letölthető tanulmányok által
  • SEO fórumokban, blogokban
  • stb.

A honlap tulajdonosok könnyen ráharapnak. Mindenki szeretne jobb helyezést. Főleg, ha ez könnyen elérhetővé válik. Ez világméretű tendencia, amit a Google mérnökei mindig szigorú szemekkel néztek. Betelt a pohár: 2012-ben a Pingvin névre keresztelt algoritmus frissítéssel megmutatták, hogy ők az erősebbek.

Kérdés #2: Van-e élet a Pingvin algoritmus frissítés után?

Röviden: Van, de keserű szájízzel.

A Pingvin frissítés és utódjai a linkeket vizsgálják. Mivel ezzel van a legtöbb visszaélés. Brutálisan büntetnek: eleinte csak 400 helyes visszasorolás. Ma azonban örökre kitiltja a keresőből a „csaló” weboldalakat. Teljesen mindegy, hogy p*rnó / v*agra / spam oldalak csalnak - vagy egy jó cég elkövetett néhány tipikus SEO hibát. Ma már visszafordíthatatlan. A Pingvin büntetés elkerüléséhez a legfontosabb elvek:

  • A weboldalára mutató linkek szövege legyen egyedi
  • A kezdőlap mellett a linkek 80%-a aloldalakra hivatkozzon
  • A kulcsszavas linkek mellett egyenlő arányban legyenek organikus és brank linkszövegek

Elég jól alkalmazkodtak a holnap gazdák a Pingvin követelményeihez. Jött a válasz: rövidebb póráz. Gyakorlatilag kinyírták a hagyományos linképítést a Google mérnökei. 2015 óta a PR cikkek korát éljük.

Kérdés #3: Valaki magyarázza már el, hogy miért fontos az online PR cikk?

Röviden: A linkspam miatt

Linkspamnak nevezzük azokat az egyszerű linkeket, amit ingyenes linkkatalógusokból és egyéb ilyen forrásokból lehet szerezni. Ilyenkor a link szövege 50-100 karakter lehet. Egy linkgyűjtő oldalon 400-nál is több link található. Holott a Google még 2008-ban egyértelműen leírta, hogy 100-nál több link ne legyen egy oldalon.

Emellett van egy fontos tényező: a link szövegkörnyezete.

Akinek van blogja vagy közösségi médiás oldala, a link előtt és/vagy után néhány fontos infót leír. Miért jó az adott oldal. Mi tetszett benne, stb. A Google mérnökei okosak és folyamatosan tanulnak. A link szövegkörnyezete ma már fontosabb, mint a link szövege. Egy jó felvezető után nagyon sokan kattintani fognak. Az online PR cikk ezért fontos:

  • Egy PR cikk egyedi webcímen érhető el, ahol csak a cél weboldalról van szó
  • A link előtt és a link után releváns szövegkörnyezet található
  • Egy jó PR cikk 1.200 karakteres. Tele hasznos infókkal. Míg egy hagyományos link maximum 50 karakteres. Ez egy átlagos PR cikk 4,16%-a
  • A PR cikkben csak egyetlen link szerepel - szemben a linkkatalógusokkal, ahol gyakorlatilag 500 karakteren belül 10 különböző konkurens honlap linkje található

Kérdés #4: Milyen a jó online PR cikk?

Röviden: a PR cikk minősége mellett azt is nézi a Google, hogy ki posztolja a PR cikket

Képzelje el, hogy tökéletes PR cikket írt. Mindenki azonnal táncra perdül, ha olvassa. Vajon mennyi haszna lesz belőle, ha senki sem olvassa? Mit ér vele akkor, ha olyan weboldalra került ki, ahol senki sem fogja olvasni?

A PR cikk olvasására a garancia a DOMAIN név hitelessége. Minél többen használják az adott weboldalat, annál több cikket fognak elolvasni rajta. Emiatt évek óta bevezettek egy teljesen új rangsorolási faktort. Ez az ún. „Domain Authority” (ejtése: domén autóriti) ami a PageRank utódja. Egy adott témában az 1-es PageRank + magas DA (domén autóriti) értékű weboldal simán megelőzi a Google találati listáján az 5-ös PageRank + alacsony DA értékű konkurenseket.

Kérdés #5: Lehet-e a PR cikkekkel csalni?

Röviden: Persze. Most pont itt tartunk 2016-ban: hamarosan újabb frissítés várható, ami a „gagyi” PR cikkek miatt büntet brutálisan

Még mindig csak kevesen kapcsoltak. A hagyományos linképítés a múlté. Van, aki még idejében mer váltani. Valahol beugrott, hogy PR cikket kell írni. Ekkor elkezdi gyártani a PR cikkeket. Azonban hamarosan súlyos büntetésre számíthat:

  • Duplikált, azaz másolt tartalom: sokan megírnak egy PR cikket, majd szinte ugyanazt publikálják. Emiatt brutális büntetésre lehet számítani
  • Azonos IP cím: Sokan ugyanazon a tárhelyen több honlapot is üzemeltetnek. A domain név eltérő, de a szerver IP címe azonos. Mérnöki szempontból ez olyan, mintha egyetlen honlapot üzemeltetne - amin a saját PR cikkeit publikálja.

Igazán forró a helyzet. Egyrészről nehéz jó PR cikket írni. Másrészről nincs, aki posztolja. Ismerősöknek lehet átküldeni, de vagy ráérnek - vagy nem. A hírportálok egy vagyont kérnek el egy-egy PR cikk publikálásáért.

Tárhelyet nem érdeme venni. Hiába posztol egy új IP címről PR cikket. A DA (domén autóriti) értéke alacsony. Vagyis több kárt okoz, mint hasznot. Holott néhány tízezret kifizetett a tárhelyét. Rosszabb esetben néhány százezret egy Wordpress / Joomla / stb telepítésért.

Kérdés #6: Meddig fog működni ez a PR cikkes megoldás?

Röviden: még legalább 2-3 évig biztosan

A sokkal egyszerűbb „linkspam” alkalmazkodását 2012-2015 között megtűrték a Google mérnökei. 3 év alatt megtanulták a honlap tulajdonosai, hogyan kerülhetik el a büntetést. A PR cikkel már egészen más a helyzet: egyszerűen nincs felkészülve a web a PR cikkel szemben nyújtott követelményekre. Kell még 1-2 év, mire észhez térnek a weboldal tulajdonosok. Utána lesz még 1-2 év, amire durván elszaporodnak a PR cikkel kapcsolatos visszaélések. És ekkor jön a hideghuzany...

#Kérdés 7: Mi várható a PR cikk után?

Röviden: A technológia óriási fejlődése után minden megváltozik :)

10-15 év múlva nem sok helyen lesz billentyűzet. Elég egy tűszúrás. Mint egy védőoltás. Egy apró rádiófrekvenciás kommunikációs chip injektálása és gondolatokkal lehet vezérelni a számítógépet, telefont, intelligens otthont, autót, stb. Keresni a Google keresőben csupán gondolatok által.

Ez egy későbbi jövő. Azonban a közeljövőben súlyos büntetések lesznek a „gagyi” PR cikkek miatt. Mindemellett a közösségi médiás szereplés egyre fontosabbá válik. A mobil és egyéb keresésekre optimalizálni kell a weboldalt - és a linképítést.

Mutatok egy videót, hogy mi lesz az, ami nélkül nem fogunk tudni élni 2 év mulva:

u.i.: lassan aludni is kellene, mert 5-kor kelni kell :)

u.u.i: a projektoros karkötő jó játék. Nemrég láttam egy videót, amiben a nem látó emberek képesek lesznek látni egy speciális chip-pel. Ez a chip a szemekbe érkező fényt elektromos impulzusokká alakítja, amit az agy ugyanúgy érzékel, mint a látó embereknél. Ez egy fantasztikus technológiai csoda. Azonban a kereskedelmi alkalmazása minden szabályt átír. Nincs több monitor, nincs tévé: a chip közvetlenül az agyunkba vetíti a mozgóképet. 15-20 év mulva annyira eltejedt lesz, mint ma egy érintőképernyős mobil. 10 évvel ezelőtt kinek volt okostelefonja?

Te mire szeretnél megoldást? Írd le a kérdésed, észrevételed:

*Név:

E-mail cím (Nem publikus. Értesítést kapsz, ha érkezik válasz a kommentedre):

*Hozzászólás:

--
Köszönöm megtisztelő figyelmed, tisztelettel:

Verdes János
Verdes János
Weboldal készítés, keresőoptimalizálás (SEO) és online marketing 2005 óta.

 

© 2005 - 2024 seozseni.hu | Az oldalon található anyagok kizárólag a szerző hozzájárulásával és a forrás megjelölésével használhatóak fel.