Menü
Telefonszám
Kapcsolat

2013. június 11, kedd 18:37

Az internetezők vásárlási szokásai

Az NRC-TNS piackutató intézet a hazai internetezők internetezési és demográfiai jellemzőit, fogyasztási és vásárlási szokásait. Ezek az adatok a legalább hetente internetező 14-69 évesekről nyújtanak olyan átfogó és aktuális információkat, amelyek elengedhetetlenül szükségesek az internetes piacon tevékenykedők számára

Az internetezők 97 százaléka, több mint 4,3 millió 14-69 éves személy internetezik legalább heti rendszerességgel hazánkban. Az internetezők szokásait mutatja ez a grafikon:

 

Internetezési szokások

Forrás: nrc.hu

 

A köztudatban vagy egy óriási félreértés az internetről származó bevétellel kapcsolatban. Az „internetről származó bevétel” sokaknak azt jelenti, hogy a leendő vevő fellép a cég honlapjára és kitölti a megrendelő űrlapot. Azt azonban kevesen tudják, hogy az internetről származó bevételeknek két nagy csoportja van: a közvetlen illetve a közvetett bevétel.

Közvetlen internetes bevétel: online vásárlások - 73/41 százalék

  • Az internetezők 73 százaléka legalább egyszer vásárolt valamit az interneten
  • Az internetezők 41 százaléka vásárol rendszeresen (legalább 3 havonta) valamit az interneten

Egyre népszerűbbek hazánkban és az Unióban egyaránt az internetes vásárlások. A szolgáltatók jelentősen lemaradtak ezen a területen. Viszonylag kevés szolgáltató rendelkezik online megrendelési felülettel. Az online vásárlások nagyrésze webáruházakban történik.

Néhány izgalmas statisztikai adat a magyar webáruházakról:

  • A magyar webáruházak 73 százaléka könyvelt el bevétel növekedést 2012-ben. Közöttük minden harmadik több mint 50%-kal tudta növelni az árbevételt, és csak 9 százalék számolt be forgalomcsökkenésről.
  • A magyar webráuházakban 100 látogatóból átlagosan 1 vásárol.
  • Egy vásárlás során elköltött pénz átlagosan 18.882 forint.
  • Legelterjedtebb fizetési mód az utánvét, a webáruházak 85 százaléka biztosít ilyen lehetőséget.

A webáruház eladás népszerűsége növekedik, az internetező lakosság 75 százaléka rendelt már valamilyen terméket interneten keresztül. A webáruházi eladások növekedése részben a gazdasági válságnak köszönhető. A webáruházakban szereplő árak átlagosan 10-20 százalékkal olcsóbbak a hagyományos kereskedelemben található áraknál.

Az internetezők 75 százaléka rendelt már valamit a világhálóról. Azok viszont, akik kisebb-nagyobb rendszerességgel (3 hónapos periódus alatt), de folyamatosan vásárolnak az interneten, még a netpolgárok körében is kisebbségben vannak: az internetezők csupán 41 százaléka használja a világhálót rendszeres vásárlásra.

Közvetett internetes bevétel: online tájékoztatás - 92 százalék

Bár az online értékesítés is egyre fontosabb, az online tájékoztatás egyenesen megkerülhetetlen. A netezők többsége gyakran szokott a vásárlás vagy egy szolgáltatás igénybe vétele előtt tájékozódni az interneten.

A vásárlás előtti tájékozódás során a fogyasztók jellemzően ezeket keresik:

  • termék, illetve szolgáltatás jellemzői
  • árak összehasonlítása
  • üzletek nyitvatartása
  • tesztoldalakon, vásárlói fórumokon mérik fel a termék/szolgáltatás minőségét

Az internet használat egyre tudatosabbá válik. Évről évre nő a levelezésen, böngészésen túlmutató tevékenységet végzők száma. Vásárlás előtti információgyűjtésre az internetezők 92 százaléka használta már az internetet. A vásárlás előtti tájékozódás szerepe független attól, hogy az interneten vagy hagyományos módon történik a vásárlás.

Az internetezők nagyrésze a világhálót csupán a megfelelő információ beszerzéséhez használja. Az olvasottak alapján döntik el, hogy végül kinél fognak vásárolni:

  • személyesen keresik fel a boltot
  • telefonon hívják az eladót
  • ajánlatkérő e-mail küldenek

A Google kereső a vásárlás előtti tájékozódás fő eszköze: 3.093.592 fő

Az internetezők 97 százaléka, több mint 4,3 millió 14-69 éves személy internetezik legalább heti rendszerességgel hazánkban. A világhálót az internetezők 92 százaléka használja a vásárlás előtti információgyűjtésre.

A vásárlás előtti tájékozódáshoz során az internetezők 85 százaléka a kulcsszavas keresőket használják. A vásárlás előtt közel 10 százalék keresi meg közvetlenül a gyártó honlapját. Hazánkban a Google egyeduralkodó a kulcsszavas keresők piacán. Több mint 90 százalékos részesedéssel bír.

Egy kis matek:

  • Hazánkban a 14-69 éves, rendszeresen internetezők száma 4.300.000 fő
  • Az internetezők 92 százaléka a vásárlás előtti információgyűjtésre használja a világhálót: 3.956.000 fő
  • A vásárlás előtt az internetezők 85 százaléka a kulcsszavas keresőket használja: 3.362.600 fő
  • A kulcsszavas keresések 92 százalékát a Google-ben végzik: 3.093.592 fő

Összegzés: Az internetes bevételek növelésének helyes módja

Sokan félreértik az internet vevőszerző erejét. Azt gondolják, hogy csak online értékesítési felületen (pl. webáruház) lehet milliókat keresni. Ez óriási tévedés! Az internetezők jelentős része NEM kíván a világhálón vásárolni. Ők a világhálót csupán tájékozódásra használják. Az ott látottak alapján döntik el, hogy melyik céget hívják telefonon, kérnek ajánlatot e-mailben vagy keresik fel személyesen.

A vásárlás előtti tájékozódáshoz szinte mindenki a Google keresőt használja. Az Ön weboldalán eldőlhet, hogy kinél fog vásárolni a leendő vevő. Ön akkor is milliókat fog keresni honlapjával, ha a vásárlás előtti tájékozódás során az Ön weboldalán látottak alapján úgy döntenek, hogy Önnél fognak vásárolni.

A közvetlen internetes megrendelésekből származó bevétel (online vásárlás) mellett a közvetett, vásárlás előtti tájékozódásból származó bevételek egyaránt fontosak az Ön cégének. A közvetett és a közvetlen vásárlásokban a Google kereső óriási szerepet tölt be. 3.093.592 fő használja rendszeresen az óriáskeresőt, közvetlenül a vásárlás előtt.

--
A közismert keresőoptimalizálás és linképítés technikák szakszerű alkalmazásával weboldala jobbá, értékesebbé válhat. A weboldala minőségi továbbfejlesztésével elnyerheti méltó helyét a Google kereső élmezőnyében. Ebben segít Önnek a SEOZSENI. Köszönöm figyelmét, tisztelettel:

Verdes János
Verdes János
Keresőoptimalizálás (SEO) szakértő, a SEOZSENI szerzője

Tetszett a cikk? Szeretne hasonló keresőoptimalizálás és linképítés tippeket?

A Google rangsorolási algoritmusa folyamatosan változik. Vigyázzon, ha nem frissíti tusádát, elavulnak SEO módszerei és lerontja a kemény munkával megszerzett helyezést. Legyen naprakész és értesüljön a legújabb keresőoptimalizálás tippekről. Iratkozzon fel a blog értesítőre és kap egy e-mailt, amikor hasonló cikk érkezik:

No-spam: csak keresőoptimalizálás és linképítés cikkeket kap, reklámot soha

Számít az Ön véleménye! Szóljon hozzá a témához:

*Vezetéknév:
*Keresztnév:
*E-mail cím (nem publikus):
Honlap:
*Hozzászólás: