Menü
Telefonszám
Kapcsolat
PR cikk indexelés Googlebot által

2018. október 18, csütörtök 13:22

Mikor térképezi fel (indexeli) a Google a PR cikkeket?

A SEOZSENI Közösségi Linképítés által annyi PR cikket szerezhet, amennyit csak akar. Ha weboldalának kiváló a tartalma és a technikai paraméterei, a jó minőségű PR cikkek az élmezőnybe repítik. Honnan lehet tudni, hogy a Google felhasználja a PR cikket a rangsoroláshoz? Mikor kerül számításba a PR cikk szövege és a benne szereplő link? Erre ad választ a SEOZSENI vadonatúj funkciója: „PR cikk látogatók”

A Google rangsorolási algoritmusa a helyezés meghatározásához legalább 50%-ban a weboldalra hivatkozó linkek hálózatát vizsgálja. Számítógépek százezrei térképezik fel az internetet és mentik el a Google adatbázisába (szakszóval: indexelés), hiszen a rangsorolási algoritmus csak a saját adatbázison belül tud matematikai számításokat végezni.

Sokan elfeledkeznek arról, hogy a kiváló helyezés eléréséhez nem elég kiváló minőségű PR cikket írni és publikálni. Arról is gondoskodni kell, hogy ez a cikk bekerüljön a Google adatbázisába, azaz a Google robotjai (melynek neve: Googlebot) indexeljék a cikket. Semmilyen gyakorlati haszna nincs annak a PR cikknek, amit nem indexelt a Googlebot. Olyan, mintha nem is létezne. Az ilyen PR cikkek megírása és publikálása ablakon kidobott pénz, idő és energia.

A SEOZSENI 6 módszerrel maximalizálja a PR cikkek feltérképezésének sebességét

A linképítésbe fektetett idő, pénz és energia akkor térül meg, ha a Googlebot a publikálás után nagyon gyorsan indexeli a PR cikket. Ennek a felgyorsítására a SEOZSENI 5 eszközt vet be (nem fontossági sorrendben):

  • #1.) Többszintű linképítés: a linkek is linkeket kapnak. A PR cikkek nem csak úgy „lógnak a semmiben”, hanem a többi PR cikkekből és egyéb forrásból linkeket kapnak. Ezáltal bekerülnek a linkhálózat aktív vérkeringésébe. A PR cikk felértékelődik, a benne levő link ereje kirobbanóan nő.
  • #2.) Keresőbarát, egyedi webcím: minden egyes PR cikk saját, jól megkülönböztethető és a fontos kulcsszót tartalmazó webcímet kap. A felhasználók által kényelmesen megosztható és a Googlebot által imádott URL címek.
  • #3.) Egyedi tartalom: a Google utálja a másolt, azaz duplikált tartalmat. Az adatbázisából folyamatosan törli a szemetet. Nagyon sok PR cikk annyira hasonlít egymásra, hogy könnyen a „kisöprendő” címkét kapja meg. A SEOZSENI PR cikkek szövege teljesen egyedi, ezért az indexelés után sem kerülnek a Google kukájába
  • #4.) 2 kattintás: a Google feldolgozó kapacitása véges. Az erőforrásokat a fontosnak ítélt tartalom feldolgozására fordítja. Míg a kevésbé fontos tartalmat „majd később” feldolgozza. Azonban végtelenül gyarapodik a fontosnak ítélt tartalom és a kevésbé fontos tartalom talán soha nem lesz indexelve. A fontosság megállapításának egyik eszköze a weboldal struktúra vizsgálata. A SEOZSENI úgy alakítja ki a PR cikkek struktúráját, hogy a kezdőlapról indulva maximum 2 kattintással az összes PR cikk elérhető legyen. Ezáltal magas prioritást kap a tartalom és gyorsan feltérképezi a Googlebot.
  • #5.) Oldaltérkép: ahol lehetséges, ott a PR cikkek oldaltérképe a jelenkori szabványos formáknak megfelelően elkészül. Ezt a listát szintén szereti a Googlebot és kiemelt prioritást kapnak az oldaltérképben szereplő webcímek.
  • #6.) „Belinkelt források”: a SEOZSENI Közösségi Linképítés tagjai csak jól belinkelt weboldalak lehetnek. Az újonnan induló weboldalakat pedig több tucatnyi PR cikk, sitewide link, kép link és prémium link erősíti. A domain nevek értéke ezáltal megnő, magasabb prioritást kap. Aminek egyik jutalma, hogy több helyet kap az indexben és gyorsabban frissíti az indexet a Googlebot.

Hogyan nézheti meg, hogy mely PR cikkek kerültek a Google indexébe?

A SEO-ban jártas ZSENI-k rögtön arra gondolnak, hogy a Google Search Console-ban lehet megtalálni a weboldalra hivatkozó linkek listáját. Fontos tudni, hogy ez a lista korántsem tartalmazza az összes linket, amiből a Google rangsorolási algoritmusa dolgozik. Egyfajta igen pontos, de mégis csak tájékoztató jellegű adathalmaz található meg a GSC-ban. Az itt látható adatbázis sokkal kisebb, mint a rangsoroláshoz használt adatbázis.

Azt pedig csak a Google mérnökök tudják, hogy a valódi adatbázis milyen arányban kerül megtekinthetővé a GSC-ban. Hiszen nagyon könnyen kiismerhető, ezáltal könnyedén manipulálható lenne a rangsorolási algoritmus, ha a Google a számításhoz felhasznált összes adatot a felhasználók rendelkezésére bocsátaná.

Egyetlen módszer létezik arra, hogy felderítsük a feltérképezett weboldalakat: a szerver napló. Minden webcím lekérdezése során a szerver naplóba kerül egy bejegyzés. Ebben általában a felhasználó böngészőjének típusát, a látogatás idejét, a látógató IP címét rögzítik. A keresőrobotok egyedi böngésző típussal (User-Agent) azonosítják magukat. Innen megállapítható, hogy mikor töltötte le a szerverről a Googlebot a tartalmat.

Ilyen naplózást használ a SEOZSENI:

SEOZSENI PR cikk Googlebot

A PR cikkek naplóját évek óta rögzíti a SEOZSENI, ám ezt csak a Szuper-Adminisztrátorok láthatták. Mától minden felhasználó láthatja a saját naplóját

Ebből a naplóból kiderül:

  • Mikor nyitották meg a PR cikket
  • Milyen típusú megnyitás történt: valódi ember olvasta a cikket - vagy keresőrobot indexelte
  • Milyen keresőrobot indexelte a PR cikket
  • Egy kattintással szerkeszthető valós időben a PR cikk tartalma
  • Egy kattintással megnézhető a PR cikk
  • Ez a funkció itt található: SEOZSENI » Közösségi Linképítés » PR cikk látogatók

Tetszett a cikk? Szeretne hasonló keresőoptimalizálás és linképítés tippeket?

A Google rangsorolási algoritmusa folyamatosan változik. Vigyázzon, ha nem frissíti tusádát, elavulnak SEO módszerei és lerontja a kemény munkával megszerzett helyezést. Legyen naprakész és értesüljön a legújabb keresőoptimalizálás tippekről. Iratkozzon fel a blog értesítőre és kap egy e-mailt, amikor hasonló cikk érkezik:

No-spam: csak keresőoptimalizálás és linképítés cikkeket kap, reklámot soha

Számít az Ön véleménye! Szóljon hozzá a témához:

*Vezetéknév:
*Keresztnév:
*E-mail cím (nem publikus):
Honlap:
*Hozzászólás:

--
A közismert keresőoptimalizálás és linképítés technikák szakszerű alkalmazásával weboldala jobbá, értékesebbé válhat. A weboldala minőségi továbbfejlesztésével elnyerheti méltó helyét a Google kereső élmezőnyében. Ebben segít Önnek a SEOZSENI. Köszönöm figyelmét, tisztelettel:

Verdes János
Verdes János
Keresőoptimalizálás (SEO) szakértő, a SEOZSENI szerzője