Keresőoptimalizálás CTR

2013. június 12, szerda 02:21

Az organikus találatok átkattintási arányai a Google keresési eredmények oldalán

Legutóbb frissítve: 2017. február

A legfrissebb felmérés szerint   3.093.592  3.914.235 fő használja a Google keresőt a vásárlás előtti tájékozódásra. Az internetes keresésekből származó online jövedelem egy része a „közvetlen” vásárlás formájában jelenik meg: kitöltik a megrendelőlapot. Az online bevétel másik forrása a „közvetett” megrendelés: a leendő vevők a keresőt egy cím, nyitvatartás, telefonszám megszerzésére használják, majd internet nélkül vásárolnak. Az internetes bevételt meghatározza a keresőből érkező látogatók száma, ami a kulcsszavak mennyiségétől és a weboldalának helyezésétől függ. Az átkattintási arányok (CTR) és a kulcsszó keresési mennyisége alapján kiszámítható, hogy egy kulcsszó hány kattintás hoz a Google kereső első helyén - és hány kattintásra számíthat az aktuális helyezés mellett

Megdöbbentő eredmények a kulcsszó helyezések és a látogatottság közötti összefüggésben:

  • 1.000 keresésből az első átlagosan 423 db kattintás tudhat magáénak, míg a második csak 119 db kattintást
  • 1.000 keresésből az első oldal utolsó helyén átlagosan 27-28 db kattintás várható, míg a soron következő helyen, második oldal első helyén csak 6-7 db kattintás zsebelhető be
  • A második oldalra 1.000 keresésből átlagosan összesen csak 45 db kattintás jut
  • + egy ingyenes eszköz, amivel megbecsülheti az Ön várható látogatását a kulcsszó keresési mennyisége, a helyezés és az átkattintási arány alapján

Csak az élmezőnyben kereshet milliókat: a leendő vevők lapozás helyett inkább újabb kulcsszóval próbálkoznak

Az Ön leendő vevői a kulcsszó beírása, majd az „Enter” leütése (vagy a „Keresés” gombra kattintás) után 10-es csoportokban látják a weboldalakat. Az emberek fentről lefelé olvassák a találatokat. Nem mindegy, hogy a rangsoron belül hányadik helyen jelenik meg honlapja. Az első találatot nézik meg először és csak akkor haladnak tovább, ha a weboldalból megjelenő szelet nem elég kecsegtető.

Google SERP: az első öt oldal kattintási aránya

Az első 5 oldal (50 találat) átlagos átkattintási aránya: A második oldalra 1.000 keresésből csak 45 db kattintás jut

A 10-ik helyezés éles választóvonalat jelent, mert az utána jövő találatok megtekintéséhez már lapozni kell. Meglehetősen kevesen lapoznak tovább a második, és még kevesebben a harmadik és az azt követő oldalakra. Az ötödik oldalon szereplő honlapokra 1.000 keresésből csupán heten kattintanak.

Inkább új kulcsszóval próbálkoznak, ha nem találják megfelelőnek a találatokat.

Google SERP: az első harminc találat kattintási aránya

Az első 30 találat átlagos átkattintási aránya: Több mint négy és félszer többen kattintanak az első oldal utolsójára, mint a második oldal elsőjére

Az első harminc találat kattintási statisztikájából is látszik, hogy az 1-2 és a 10-11 találatok között óriási szakadék húzódik. 1.000 keresésből az első oldal utolsó helyén átlagosan 27-28 db kattintás várható, míg a soron következő második oldal első helyén csak 6-7 db kattintás zsebelhető be. Több mint négyszer többen kattintanak az első oldal utolsójára a második oldal elsőjéhez képest.

Az első 10 találat kattintási aránya - Az élmezőnyben egyetlen helyezés javulás százezres extra profitot hoz

A kattintási arányok további elemzése megdöbbentő képet ad. Az első oldalon szereplő első három a kattintások közel kétharmadát zsebeli be. Az első és a második között óriási szakadék húzódik. 1.000 keresésből az első átlagosan 423 db kattintás tudhat magáénak, míg a második csak 119 db kattintást. Az első több mint 3,5-ször több kattintást zsebel be a második helyen szereplő weboldalhoz képest.

Google SERP: az első tíz találat kattintási aránya

Az első oldal első 10 találat átlagos átkattintási aránya: Az első több mint három és félszer több kattintás zsebel be, mint a második helyezett

Megdöbbentő felfedezés: a helyezés csökkenésével exponenciálisan visszaesik a látogatottság - és a bevétel

A kattintások száma exponenciálisan csökken,
ahogy a helyezés romlik

Az utóbbi időszakban egyre többen kezdték félvállról venni a keresőoptimalizálást. Olyan hírek terjedtek, hogy nincs is akkora különbség a helyek között. Sokan kényelmesen hátradőltek abban a tudatban, hogy weboldal a harmadik oldalon szerepel. Még többen megelégedtek azzal, amikor honlap bekerült az első tíz közé.

Az átlagok azonban mást mutatnak:

  • 1.000 keresésből a 1. hely 423 db kattintást zsebel be
  • 1.000 keresésből a 2. hely 119 db kattintást zsebel be
  • 1.000 keresésből a 3. hely kevesebb mint 100 db kattintást (84 db) zsebel be
  • 1.000 keresésből a 6. hely már csak 39 db kattintást zsebel be
  • 1.000 keresésből a 10. hely 27 db kattintást zsebel be
  • 1.000 keresésből a 11. hely (második oldalon az első) 6-7 db kattintást zsebel be
  • 1.000 keresésből a 21. hely (harmadik oldalon az első) 3-4 db kattintást zsebel be
  • 1.000 keresésből a 31. hely (negyedik oldalon az első) 1-2 db kattintást zsebel be
  • 1.000 keresésből a 41. hely (ötödik oldalon az első) 0-1 db kattintást zsebel be
  • 1.000 keresésből az 51. hely (hatodik oldalon az első) EGYETLEN KATTINTÁST SEM zsebel be

Döbbenet! Több százezres extra profit jár azért, ha csak egyetlen helyet lép előre a Google keresőben:

  • 2-ik helyről az elsőre kerül: 255%-os profit növekedés
  • 3-ik helyről a másodikra kerül: 41,6%-os profit növekedés
  • 4-ik helyről a harmadikra kerül: 40%-os profit növekedés
  • 5-ik helyről a negyedikre kerül: 22,4%-os profit növekedés
  • 6-ik helyről az ötödikre kerül: 22,5%-os profit növekedés
  • 7-ik helyről a hatodikra kerül: 17,6%-os profit növekedés
  • 8-ik helyről a hetedikre kerül: 13,3%-os profit növekedés
  • 9-ik helyről a nyolcadikra kerül: 7,1%-os profit növekedés

Számos vállalkozó sikeresen bekerült az első oldalra, majd kényelmesen hátradől és megpróbálja élvezni a bevételeket. Sajnos azonban a látogatók elmaradnak. Nézze csak, hogy milyen óriási különbséget jelent néhány helyes változás az első oldalon:

  • 9-ik helyről az elsőre kerül: 15-ször több profit
  • 6-ik helyről az elsőre kerül: 10,5-szer több profit
  • 9-ik helyről a másodikra kerül: 4,25-ször több profit
  • 7-ik helyről a harmadikra kerül: 2,4-szer több profit
  • 6-ik helyről a negyedikre kerül: 1,5-szer több profit
  • 4-ik helyről a másodikra kerül: 1,98-szor több profit

A várható látogatottság kiszámítása a kulcsszó pontos keresési számából az átlagos átkattintási adatok (CTR) alapján

A kulcsszóhoz tartozó várható látogatottság kiszámítása igen egyszerű. A kulcsszó pontos keresések számát össze kell szorozni az Ön weboldalának aktuális helyezéséhez tartozó átkattintási arányokkal. A kiszámításhoz tegye a következőket:

  • Nyissa meg a Google Kulcsszótervező Eszköz oldalát
  • Írja be a kedvenc kulcsszavát majd kattintson a „Keresés” gombra
  • Jegyezze fel a pontos keresések számát
  • Írja be a keresőbe ezt a kulcsszót - inkognító módban
  • Keresse meg, hogy weboldala most a hányadik helyen áll
  • Jegyezze fel a helyezését
  • Adja meg a táblázatban a megfelelő adatokat és kattintson a „Számítás” gombra

Becsült átkattintás kiszámítása:

A kulcsszó keresési száma:
Az Ön weboldalának aktuális helyezése:
 

 

--
A közismert keresőoptimalizálás és linképítés technikák szakszerű alkalmazásával weboldala jobbá, értékesebbé válhat. A weboldala minőségi továbbfejlesztésével elnyerheti méltó helyét a Google kereső élmezőnyében. Ebben segít Önnek a SEOZSENI. Köszönöm figyelmét, tisztelettel:

Verdes János
Verdes János
Keresőoptimalizálás (SEO) szakértő, a SEOZSENI szerzője

2 hozzászólás

Oborzil Tamas | 2013. június 12, szerda 19:26
Az első helyezés mire vonatkozik a fizetetre vagy az organikus találatra?
Verdes János | 2013. június 13, csütörtök 08:20
@Oborzil Tamas: Minden az organikus találatokra vonatkozik. Az egyértelműség kedvéért javítottam a főcímet.

Számít az Ön véleménye! Szóljon hozzá a témához:

*Vezetéknév:
*Keresztnév:
*E-mail cím (nem publikus):
Honlap:
*Hozzászólás: