Menü
Telefonszám
Kapcsolat
Extra keresőoptimalizálás modul: MÉLY LINKÉPÍTÉS

2015. augusztus 11, kedd 15:57

A jó helyezés megszerzéséhez és a keresőoptimalizálás súlyos büntetéseinek elkerüléséhez meg kell tanulnia a mély linképítés trükkjeit

A Google mérnökök legújabb húzása a mély linképítés jelentős felértékelése. Teljesen újraértelmezték a linképítést. A korábbi „favágó” módszer értelmében a weboldalak százával szereztek linkeket - melyek szinte kizárólag a kezdőlapra hivatkoztak. Most a legtöbb, legsúlyosabb büntetés mögött a hiányos, rossz vagy gyenge mély linképítés fedezhető fel. Gyakran a minőségi mély linképítés hiányára vezethető vissza, hogy egy weboldal nem tud az élmezőnybe kerülni

A minőségi linképítés és a linkspam között összehasonlíthatatlan különbség van. A rossz minőségű linkek miatt a Google webszemétnek nyilvánítja honlapját. A webszemetet pedig kiirtja a keresőből. Ha idejétmúlt tanácsokat követve, a megszokott módon folytatja a linképítést, weboldalát ÖRÖKRE KITILTHATJA a Google a keresőből.

Jelenleg az egyik legfontosabb rangsorolási faktor a mély linképítés:

  • Minőségi mély linképítés nélkül lehetetlen az első oldalra kerülni
  • Rossz minőségű vagy hiányos mély linképítéssel weboldalát a Pingvin-frissítés a létező legsúlyosabb büntetéssel sújtja

A mély linképítéshez előre, tudatosan meg kell tervezni, hogy milyen forrásból, milyen szöveggel és milyen célra fog hivatkozni a link. Ez szinte lehetetlen adminisztrációs feladat: hogyan szerezne akár 1 évre elegendő linkkatalógust, amikor általában napi 3 óra keresgéléssel is csak 6-12 új linkkatalógust találhat?

Döbbenet: VAN megoldás! Elkészült a SEOZSENI mély linképítés funkciója: Akár több száz mélylinket szerezhet akár több ezer linkkatalógusból. Ezzel hónapokra, akár egy teljes évre megtervezheti a mély linképítést - mindössze 3 óra alatt

Hogy Ön is mély linképítő zsenivé váljon, kezdjuk az alapoktól:

Mi az a link?

A világhálón a weboldalak közötti navigálásra szolgál a link. Több neve is ismert: hivatkozás, hiperhivatkozás, horgony. A link lehet egyszerű szöveg, kép vagy akár mozgókép. A szöveges link általában kék színnel és aláhúzással van megkülönböztetve a szöveg többi részétől. Az egérmutató megváltozik a link fölött. Jellemzően kézfejet ábrázol. Megszokásból tudható, hogy a kézfejet ábrázoló egérmutató kattintást jelent. A linkre kattintással egy másik weblapra kerül a látogató.

Navigáció szempontjából a szöveges, képi vagy animációs linkek egyenértékűek. Utóbbi kettőt szöveges linknek értelmezik a keresők. Ahol a link szövege a kép vagy objektum ALT attribútuma lesz. Ennek hiányában a link szövege a kép vagy objektum fájlneve lesz.

A link három részből áll (később még fontos lesz):

  • Link forrása: az oldal, ahol a link található
  • Link szövege: amire rá lehet kattintani
  • Link célja: ahová a kattintás után kerül a látogató

A link, mint ajánlás: 1 szavazatot kap a cél weboldal a forrás weboldaltól

Nagyszerű reklámszöveggel a keresőoptimalizálás közben megszerzett fogyasztókból magas konverzióval fogyasztókat lehet képezni. A netes értékesítés mellett meghatározó a webes tájékoztatás. Keresőoptimalizálással a sokszor használt keresők első helyét lehet megszerezni. Ezáltal naponta akár több tízezer lehetséges vevő keresi fel weblapunkat. Mostanában sarkalatos egy nagyszerű weboldal. A weblapon meglevő tájékoztató cikkek segítik a vásárlókat a rendelés során.

Elsőként a Google alkalmazta azt az elvet, hogy a linket tekintsük szavazatként. A link forrásául szolgáló oldal a látogatóinak egy részét megosztja azzal a weboldallal, amire a link hivatkozik. Ez egy nagyon fontos bizalmi tőke, hiszen a linkek hálózatán keresztül szörföznek a látogatók a weboldalak között.

Egyáltalán nem mindegy, hogy milyen minőségű weboldalra érkezik a látogató a kattintás után. Az ellenszenves, gyenge minőségű, kifogásolható tartalmú oldalra érkezéskor a látogatóban a link forrása iránt is csökken a bizalom. Jó minőségű, értékes oldalra érkezéskor pedig nő a látogatóban a bizalom az eredeti, forrásul szolgáló weboldal iránt. Gondoljon bele: Ön sem szívesen ajánl ismerősének olyan szakembert, akinél csalódott.

A linkek (ajánlások, szavazatok) begyűjtésével a Google megbízhatónak, népszerűnek és igen hasznosnak ítéli a weboldalát. Minél több linket szerez weboldala, vélhetően annál többen fogják látni. Egy idő után weboldala népszerűség szempontjából igazi rocksztárrá válik. Az ilyen weboldalak kerülnek az élmezőnybe.

Ravasz húzás a Google-től: az esztelen linkgyűjtés helyett egy minőségi weboldal szerezzen minőségi linkeket

A Google mérnökei folyamatosan tökéletesítik a rangsorolást megállapító algoritmust. A linképítés az egyik legfontosabb eszköz, amivel látványos és gyors növekedést lehet elérni a keresőben. Azonban a Google mérnökei megelégelték, hogy mesterséges linképítéssel kedvezően befolyásolható a helyezés.

Elrettentő büntetést találtak ki azoknak, akik túlzásba viszik a mesterséges linképítést: örökre kitiltják a keresőből a weboldalt. Ez azt jelenti, hogy soha, senki sem fog a Google keresőből az adott weboldalra látogatni - és ez visszavonhatatlan.

A büntetés elkerüléséről ebben a bejegyzésben olvashat részletesebben.

A link három részből áll. Mindegyik résznek szigorú szabályoknak kell megfelelni. Íme néhány fontos szabály, amitől igazán minőségi egy link:

Idén rengeteg szabály vonatkozik a minőségi linképítésre. Részleteket a folyamatosan frissített SEOZSENI Linképítés Franchise tanulmányban talál. Néhány fontos tudnivaló a minőségi linkekről (dióhéjban):

  • Link forrása:
    • Előny, ha a link forrása releváns (fontos, témába vágó) a cél weboldallal
    • Előny, ha a link forrása megbízható. Ennek egyik útmutatója a PageRank.
    • Súlyos büntetés - ha zömében irreleváns, alacsony PageRank oldalakról szerez linket minőségi linkek nélkül
  • Link szövege:
    • Előny, ha változatos a linkek szövege
    • Súlyos büntetés - az azonos linkszövegek miatt
    • Előny, ha a linkek szövege nem csak kulcsszavakkal van telezsúfolva
    • Súlyos büntetés - a szinte kizárólag kulcsszavas linkek miatt
  • Link célja:
    • Előny, ha egy weboldal kezdőlapjára kellő számú link hivatkozik
    • Előny, ha a weboldal számos aloldalára (mély linképítés) hivatkoznak linkek
    • Súlyos büntetés - ha zömében csak a kezdőlapra hivatkoznak linkek

Mély linképítés: jelenleg a legtöbb, legsúlyosabb büntetés mögött a hiányos, rossz vagy gyenge mély linképítés fedezhető fel. Gyakran a minőségi mély linképítés hiányára vezethető vissza, hogy egy weboldal nem tud az élmezőnybe kerülni

A Google mérnökök legújabb húzása a mély linképítés jelentős felértékelése. Teljesen újraértelmezték a linképítést. A korábbi „favágó” módszer értelmében a weboldalak szinte kizárólag a kezdőlapra hivatkozó linket szereztek.

Gyakorlatban egy elfoglalt vállalkozó regisztrál különböző linkkatalógusokba, blogokba, fórumokra, apróhirdetési portálokra, cégkeresőre és még számos helyre. Azonban felismerték a mérnökök, hogy az ilyen linképítés teljesen természetellenes. A természetellenes linképítés miatt akár örökre kitiltja weboldalát a Google.

Hagyományos linképítés: szinte csak a kezdőlapra hivatkoznak linkek. Ma az ilyen linképítés miatt akár örökre kitiltja weboldalát a Google

Hagyományos linképítés: szinte csak a kezdőlapra hivatkoznak linkek. Ma az ilyen linképítés miatt akár örökre kitiltja weboldalát a Google

A hagyományos linképítés során a linkek 80%-a a kezdőlapra hivatkozik. A mérnökök úgy gondolják, hogy az ilyen linképítés mesterséges és természetellenes. Ugyanis egy átfogó tanulmány épp az ellenkezőjét mutatta: a természetes linképítésnél a linkek 50-80%-a mély linkekből származik.

Mély linképítés: az aloldalakra hivatkozó linkek miatt a Google szemében az egész domain megbízhatóvá válik. Ennek eredménye nem csak az adott aloldal, hanem az egész domain tartományban szereplő összes oldal kedvezőbb helyezése

Mély linképítés: az aloldalakra hivatkozó linkek miatt a Google szemében az egész domain megbízhatóvá válik. Ennek eredménye nem csak az adott aloldal, hanem az egész domain tartományban szereplő összes oldal kedvezőbb helyezése

Gondoljon egy hírportálra, mondjuk az index.hu -ra.

Megjelenik egy cikk az index.hu-n. Néhány óra erejéig a kezdőlapon megtalálható a szalagcíme. Egy hasonló témával foglalkozó blog miért hivatkozna az index.hu kezdőlapjára? Nem inkább a cikket közvetlenül elérhető webcímét fogja publikálni? Így a kattintás után a blog olvasói egyből az index.hu cikkét olvassák.

Számításaim szerint az index.hu teljes webhelyére hivatkozó honlapok mindössze 7,48%-a hivatkozik az index.hu kezdőlapjára. A maradék 92,52% az index.hu valamelyik cikkére hivatkozik. Az index.hu teljes linkjeinek mintegy 92,52%-a mély link. Vagyis nem a kezdőlapra, hanem valamelyik aloldalra, cikkre hivatkoznak a honlapok.

Óriási probléma: a mély linképítés sok adminisztrációval jár. Tudatosan meg kell tervezni, hogy milyen forrásból, milyen szöveggel és milyen célra fog hivatkozni a link. Ennek a hiányában azt kockáztatja, hogy weboldalát akár ÖRÖKRE kitiltja a Google

A minőségi linképítés és a linkspam között összehasonlíthatatlan különbség van. Vajon hány százalékkal jobb az az autó, ami csodásan száguld annál, ami a roncstelepen rozsdásodik? Minőségi linkekkel weboldala milliókat is kereshet. Rossz minőségű linkekkel - ezt nevezzük linkspamnak - a Google kereső örökre kitilthatja a találati eredmények közül.

A találati listán az előrejutáshoz elengedhetetlen a linképítés. Azonban a Google mérnökei megelégelték, hogy mesterséges linképítéssel kedvezően befolyásolható a helyezés. Elrettentő büntetést találtak ki azoknak, akik túlzásba viszik a mesterséges linképítést: örökre kitiltják a keresőből a weboldalt. Ez azt jelenti, hogy soha, senki sem fog a Google keresőből az adott weboldalra látogatni - és ez visszavonhatatlan.

Lehetetlen feladat: hogyan szerezne akár 1 évre elegendő linkkatalógust, amikor általában napi 3 óra keresgéléssel is csak 6-12 új linkkatalógust találhat?

Az elkerüléshez tudatosan kell tervezni a linképítést. Szükséges egy tetemes lista, ami azokat a linkkatalógusokat tartalmazza, ahová Ön a következő hónapokban akár évben regisztrálni fog. Legalább egy táblázat, amiben a link forrása, szövege és célja fel van írva.

Azonban ez rettenetes adminisztrációs feladat. Először több száz linkkatalógust kell keresni.

Tapasztalatból tudjuk, hogy egy elfoglalt vállalkozónak egyszerűen nincs ideje linképítésre. Egyetlen releváns link megszerzéséhez átlagosan 30 percet kell eltölteni. 30 percig görnyed a számítógép előtt, mire talál egy olyan linkkatalógust, ahová regisztrálhatja weboldalát. Napi 3 órás linképítéssel is csupán 6-12 új linkkatalógussal gyarapítja a listát!

Döbbenet: VAN megoldás! Elkészült a SEOZSENI mély linképítés funkciója: Akár több száz mélylinket szerezhet akár több ezer linkkatalógusból. Ezzel hónapokra, akár egy teljes évre megtervezheti a mély linképítést - mindössze 3 óra alatt

Számtalan honlap bebetonozta magát a Google első helyére, mert annyira ügyes a linkkatalógusok felkutatásában. Megdöbbentő, hogy sokszor olyan linkkatalógusra is regisztrálni tudnak, ami senki másnak nem jutna az eszébe. Több százezer linkprofil ellenőrzése után végre lelepleződött a titok: a kulcs a linkkatalógusok „dobozai”.

Ugye Ön is regisztrált már néhány linkkatalógusba? Biztosan észrevette, hogy számos „doboz” közül ki kell válogatni egyet, amelyik dobozba az Ön linkje kerülni fog. A legügyesebb linképítők sokszor azért vannak az első helyen, mert találnak olyan dobozt, ahova be lehet küldeni a linket. Több tucat olyan linkkatalógusra is, amelyre senki más nem gondolt!

A titok egyszerű: egy kulcsszóhoz (pl. virág) számos más, releváns kulcsszóhoz (pl. nőnap, esküvő, anyák napja) tartozó linkkatalóguson is van egy használható doboz! Például a Nőnap linkkatalógusban is van egy „Virág” doboz. Ugyanígy az „Esküvő” vagy „Anyák napja” linkkatalógusban is van egy-egy „Virág” névre hallgató doboz.

A SEOZSENI összegyűjtötte a legfontosabb magyar linkkatalógusokon található több mint 600 ezer dobozt. Ön csak beírja a kedvenc kulcsszavakat, és máris láthat több száz, akár több ezer linkkatalógust, ahol található olyan doboz.

A doboz kereső funkció kibővítésével akár egy egész weboldalra kiterjesztheti a keresést: 30mp alatt több ezer linkkatalógust.

Az ötlet hihetetlenül egyszerű:

  • Ön adja meg az oldalak listáját, amelyre mély linképítést kíván végezni
  • Minden oldalhoz adjon meg néhány kulcsszót és linkszöveget
  • Ezután a szoftver átvizsgálja a több mint 600.000 linkkatalógust
  • Egy listára kerül a linkkatalógus, ha a rendszer egyezést talál az adott oldal kulcsszavai és a linkkatalógusban szereplő dobozok között
  • Ezután Ön kap egy akár több ezer linkkatalógust tartalmazó listát. Csak át kell futni és ki kell válogatni az igazán releváns találatokat
  • Mivel minden oldalhoz meg van adva néhány linkszöveg, ezért a linkszövegekkel sem kell bajlódni. A felvétel során véletlenszerűen kiválaszt a rendszer egy linkszöveget.
  •  Ezzel hónapokra, akár egy teljes évre megtervezheti a mély linképítést - mindössze 3 óra alatt

SEOZSENI mély linképítő funkció használata lépésről lépésre:

#1. lépés: Linképítés Stratégia menü ⇒ URL Térkép feltöltése ⇒ [honlap]

  • Adja meg azokat a webcímeket, amelyekre linképítést kíván végezni
  • Egy sorba egy webcím kerüljön
  • Előny, ha keresőbarát webcímeket használ
  • Ha kész, kattintson az "URL Térkép feltöltése" gombra

 

#2. lépés: Linképítés Stratégia menü ⇒ Mély linképítés ⇒ [honlap]

  • Itt az URL Térképben szereplő webcímeket egyesével szerkesztheti. Minden egyes webcímhez meg kell adni az adatokat egyesével:
  • Először adja meg az ELSŐ webcímhez tartozó kulcsszavas linkszöveget. Ezek azok a linkszövegek, amiben szerepelnek kulcsszavak. Ügyeljen arra, hogy kellően változatos legyen. Használja a Linkszöveg Generáló funkciót! Egy sorba egy linkszöveg kerül.
  • Másodszor adja meg az ELSŐ webcímhez tartozó BRAND linkszöveget. Ezek azok a linkszövegek, amelyek márkát, cégnevet, fantázianevet tartalmaznak. Használja a Linkszöveg Generáló funkciót! Egy sorba egy linkszöveg kerül.
  • Igény szerint használhat egyedi, csak a webcímre jellemző "Szótár-formázott linkajánló szöveget". Ennek akkor van jelentősége, ha a kezdőlap linkajánló szövegétől jelentősen eltér az adott oldal linkajánló szövege.
  • Harmadszor adja meg az ELSŐ webcímhez tartozó kulcsszavakat. Ezek alapján fog a linkkatalógusok dobozában egyezést keresni a program
  • Ha kész, kattintson az "Adatok feltöltése ehhez a webcímhez" gombra
  • Ezeket a lépéseket végezze el az ÖSSZES webcímmel

 

#3. lépés: Linképítés Stratégia menü ⇒ Mély linképítés ⇒ [honlap]

  • Miután végzett a 2-ik lépéssel, ugyanezen az oldalon a táblázat után talál egy linket
  • Kattintson a [kattintson ide] feliratú linkre
  • Ekkor átkerül arra az oldalra, ahol a linkkatalógusokat találja. Ha később bezárja a böngészőt, ezzel a lépéssel ismét a linkkatalógusokhoz kerülhet
  • Első alkalommal először el kell készíteni a mély linképítés adatbázisát. Ez pár percig eltarthat. Az eredményről folyamatos tájékoztatást kap. Várja meg, ne zárja be az oldalt.

 

#4. lépés: Linképítés Stratégia menü ⇒ Mély linképítés ⇒ [honlap] ⇒ lap alján katt a linkre

  • Itt találja azokat a linkkatalógusokat, ahol a rendszer egyezést talált a webcím kulcssszava és a linkkatalógusok doboza között
  • Egy lapon egyszerre 100 linkkatalógust lát
  • A "Releváns" oszlopban lévő IGEN előtt talál egy jelölő négyzetet. Jelölje be, ha az adott linkkatalógusba be akarja küldeni a linket
  • Ha kész, kattintson a lap alján található "Kiválasztottak felvétele a Linképítés Stratégiába" gombra
  • Folytassa egészen addig, míg el nem fogynak a linkkatalógusok

 

#5. lépés: Linkkatalógus Regisztráció menü ⇒ Linkek beküldése ⇒ [honlap]

  • A Linképítés Stratégiára kiválogatott mélylinkeket már csak be kell küldeni az adott linkkatalógusba.
  • Javasolt naponta 2-5 linkkatalógus beküldése
  • BOOKMARKLET használata szinte kötelező :)
  • Linkbeküldés:
    • Nyissa meg az aktuális linkkatalógust
    • Töltse ki a regisztrációs lapot
    • Ha kész, zárja be a linkkatalógust, térjen vissza a SEOZSENI-be, majd kattintson a "Beküldtem a linket..." feliratú gombra

Összefoglalva, miről is van szó?

  • A világhálón a weboldalak közötti navigálásra szolgál a link.
  • A link, mint ajánlás: 1 szavazatot kap a cél weboldal a forrás weboldaltól
  • A minőségi linképítés és a linkspam között összehasonlíthatatlan különbség van. Rossz minőségű linkekkel - ezt nevezzük linkspamnak - a Google kereső örökre kitilthatja a találati eredmények közül.
  • A minőségi linkeknek számos ismertetője van. Most az egyik legfontosabb: a mély linképítés
  • Mély linképítés: jelenleg a legtöbb, legsúlyosabb büntetés a hiányos, rossz vagy gyenge mély linképítés miatt. Gyakran a minőségi mély linképítés hiányára vezethető vissza, hogy egy weboldal nem tud az élmezőnybe kerülni
  • A megoldás: SEOZSENI mély linképítő funkció. A használata egyszerű, akár egy e-mail elküldése

Tetszett a cikk? Szeretne hasonló keresőoptimalizálás és linképítés tippeket?

A Google rangsorolási algoritmusa folyamatosan változik. Vigyázzon, ha nem frissíti tusádát, elavulnak SEO módszerei és lerontja a kemény munkával megszerzett helyezést. Legyen naprakész és értesüljön a legújabb keresőoptimalizálás tippekről. Iratkozzon fel a blog értesítőre és kap egy e-mailt, amikor hasonló cikk érkezik:

No-spam: csak keresőoptimalizálás és linképítés cikkeket kap, reklámot soha

Számít az Ön véleménye! Szóljon hozzá a témához:

*Vezetéknév:
*Keresztnév:
*E-mail cím (nem publikus):
Honlap:
*Hozzászólás:

--
A közismert keresőoptimalizálás és linképítés technikák szakszerű alkalmazásával weboldala jobbá, értékesebbé válhat. A weboldala minőségi továbbfejlesztésével elnyerheti méltó helyét a Google kereső élmezőnyében. Ebben segít Önnek a SEOZSENI. Köszönöm figyelmét, tisztelettel:

Verdes János
Verdes János
Keresőoptimalizálás (SEO) szakértő, a SEOZSENI szerzője