Menü
Telefonszám
Kapcsolat
Keresőoptimalizálás - offline vs online vásárlások

2017. február 18, szombat 20:22

3.914.235 fő itt kezdi a vásárlást

Egy 4 évvel korábbi cikkemben az internetezők vásárlási szokásait vizsgáltuk. Itt az ideje frissíteni a számokon. A statisztikai adatokat a Gfk, NRC, Gemius, GKI és a KSH biztosítja. Ami megdöbbentő: egy 7 évvel ezelőtti cikkemben még csak 2,8 millió - addig ma már 3,9 millió fő használja a Google keresőt közvetlenül a vásárlás előtti tájékozódásra

Nem akarom megismételni a korábbi cikkben olvasható vásárlási szokásokat. Ami számunkra fontos: Magyarországon hányan használják a Google keresőt közvetlenül a vásárlás előtti tájékozódásra

Nézzük a fontos számokat:

  • Magyarországon 2016 júniusában 5.440.669 fő használta az internetet a 15 évesnél idősebb lakosság körében. Nagy részük (76,6%) napi szinten fogyaszt digitális tartalmat. Forrás: Gemius - DKT 2016/06
  • Az internetezők 92 százaléka használta a világhálót a vásárlás előtti információgyűjtésre. Forrás: NRC
  • A vásárlás előtti tájékozódáshoz során az internetezők 85 százaléka a kulcsszavas keresőket használják. Forrás: NRC
  • Magyarországon a kulcsszavas keresések 92 százaléka a Google keresőben történik. Forrás: GfK
  • A magyar népesség 2016-ban 9.830.485 fő. 15 évnél idősebb lakosság létszáma 8.307.867 fő. Forrás: KSH
  • A teljes hazai kiskereskedelmi forgalomból a csomagküldő és internetes vásárlások 2,5 százalékkal részesedtek tavaly, az árbevétel 229 milliárd forint. Forrás: KSH
  • Az online vásárlások átlagos konverziója: 2,1 százalék. Forrás: GKI
  • Tavaly több mint 22 milliószor vásároltak a magyarok online, amelynek közel 30 százalékát személyesen a webáruház saját boltjában vettük át, azonban éves szinten így is közel 15 millió csomag talált gazdára. Forrás: GKI

Szimpla matek: 5,4 millió rendszeres internetező 92%-a tájékozódik a vásárlás előtt az interneten. A 85%-uk kulcsszavas keresőt használ a tájékozódásra, ahol 92%-ban a Google-t használják. 3.914.235 fő használja a Google keresőt közvetlenül vásárlás előtti tájékozódásra. Ez a teljes magyar lakosság 39,8 százaléka, míg a 15 évnél idősebb lakosság 47,1 százaléka

Egy 2010. novemberi cikkemben még csak 2.818.040 volt ez a varázslatos szám. Amely mára 3.919.235 főre nőtt.

Az online értékesítés egyre fontosabb, azonban az online tájékoztatás egyenesen megkerülhetetlen. 3,9 millió fő a Google keresőt használja vásárlás előtti tájékozódásra. Még akkor is, ha esze ágában sincs az interneten vásárolni, csupán tájékozódni akar.

Felmennek az internetre tájékozódni közvetlenül a vásárlás előtt. Átlagosan 2,1 százalékük azonnal vásárol. A nagy többség az interneten látottak alapján döntik el, hogy melyik cégnél fognak vásárolni. Egy komoly, megbízható szakember telefonszámát, e-mail címét keresik.

A Google kereső egyik varázslatos jellemzője, hogy igazi, minőségi vevőket hoz. A keresőoptimalizálás ezért hatékony marketing eszköz. Maguk a vevők keresik a terméket/szolgáltatást. Érdeklődnek a téma iránt, nyitottak a vásárlásra és izgatottan várják, hogy Ön milyen ajánlattal tudja elkápráztatni őket! Már eleve nyitott pénztárcával érkeznek, mert azonnal vagy belátható időn belül megvásárolják amit keresnek.

Tetszett a cikk? Szeretne hasonló keresőoptimalizálás és linképítés tippeket?

A Google rangsorolási algoritmusa folyamatosan változik. Vigyázzon, ha nem frissíti tusádát, elavulnak SEO módszerei és lerontja a kemény munkával megszerzett helyezést. Legyen naprakész és értesüljön a legújabb keresőoptimalizálás tippekről. Iratkozzon fel a blog értesítőre és kap egy e-mailt, amikor hasonló cikk érkezik:

No-spam: csak keresőoptimalizálás és linképítés cikkeket kap, reklámot soha

Számít az Ön véleménye! Szóljon hozzá a témához:

*Vezetéknév:
*Keresztnév:
*E-mail cím (nem publikus):
Honlap:
*Hozzászólás:

--
A közismert keresőoptimalizálás és linképítés technikák szakszerű alkalmazásával weboldala jobbá, értékesebbé válhat. A weboldala minőségi továbbfejlesztésével elnyerheti méltó helyét a Google kereső élmezőnyében. Ebben segít Önnek a SEOZSENI. Köszönöm figyelmét, tisztelettel:

Verdes János
Verdes János
Keresőoptimalizálás (SEO) szakértő, a SEOZSENI szerzője