Keresőoptimalizálás - offline vs online vásárlások

2017. február 18, szombat 20:22

3.914.235 fő itt kezdi a vásárlást

Egy 4 évvel korábbi cikkemben az internetezők vásárlási szokásait vizsgáltuk. Itt az ideje frissíteni a számokon. A statisztikai adatokat a Gfk, NRC, Gemius, GKI és a KSH biztosítja. Ami megdöbbentő: egy 7 évvel ezelőtti cikkemben még csak 2,8 millió - addig ma már 3,9 millió fő használja a Google keresőt közvetlenül a vásárlás előtti tájékozódásra

Nem akarom megismételni a korábbi cikkben olvasható vásárlási szokásokat. Ami számunkra fontos: Magyarországon hányan használják a Google keresőt közvetlenül a vásárlás előtti tájékozódásra

Nézzük a fontos számokat:

  • Magyarországon 2016 júniusában 5.440.669 fő használta az internetet a 15 évesnél idősebb lakosság körében. Nagy részük (76,6%) napi szinten fogyaszt digitális tartalmat. Forrás: Gemius - DKT 2016/06
  • Az internetezők 92 százaléka használta a világhálót a vásárlás előtti információgyűjtésre. Forrás: NRC
  • A vásárlás előtti tájékozódáshoz során az internetezők 85 százaléka a kulcsszavas keresőket használják. Forrás: NRC
  • Magyarországon a kulcsszavas keresések 92 százaléka a Google keresőben történik. Forrás: GfK
  • A magyar népesség 2016-ban 9.830.485 fő. 15 évnél idősebb lakosság létszáma 8.307.867 fő. Forrás: KSH
  • A teljes hazai kiskereskedelmi forgalomból a csomagküldő és internetes vásárlások 2,5 százalékkal részesedtek tavaly, az árbevétel 229 milliárd forint. Forrás: KSH
  • Az online vásárlások átlagos konverziója: 2,1 százalék. Forrás: GKI
  • Tavaly több mint 22 milliószor vásároltak a magyarok online, amelynek közel 30 százalékát személyesen a webáruház saját boltjában vettük át, azonban éves szinten így is közel 15 millió csomag talált gazdára. Forrás: GKI

Szimpla matek: 5,4 millió rendszeres internetező 92%-a tájékozódik a vásárlás előtt az interneten. A 85%-uk kulcsszavas keresőt használ a tájékozódásra, ahol 92%-ban a Google-t használják. 3.914.235 fő használja a Google keresőt közvetlenül vásárlás előtti tájékozódásra. Ez a teljes magyar lakosság 39,8 százaléka, míg a 15 évnél idősebb lakosság 47,1 százaléka

Egy 2010. novemberi cikkemben még csak 2.818.040 volt ez a varázslatos szám. Amely mára 3.919.235 főre nőtt.

Az online értékesítés egyre fontosabb, azonban az online tájékoztatás egyenesen megkerülhetetlen. 3,9 millió fő a Google keresőt használja vásárlás előtti tájékozódásra. Még akkor is, ha esze ágában sincs az interneten vásárolni, csupán tájékozódni akar.

Felmennek az internetre tájékozódni közvetlenül a vásárlás előtt. Átlagosan 2,1 százalékük azonnal vásárol. A nagy többség az interneten látottak alapján döntik el, hogy melyik cégnél fognak vásárolni. Egy komoly, megbízható szakember telefonszámát, e-mail címét keresik.

A Google kereső egyik varázslatos jellemzője, hogy igazi, minőségi vevőket hoz. A keresőoptimalizálás ezért hatékony marketing eszköz. Maguk a vevők keresik a terméket/szolgáltatást. Érdeklődnek a téma iránt, nyitottak a vásárlásra és izgatottan várják, hogy Ön milyen ajánlattal tudja elkápráztatni őket! Már eleve nyitott pénztárcával érkeznek, mert azonnal vagy belátható időn belül megvásárolják amit keresnek.

Számít az Ön véleménye! Szóljon hozzá a témához:

*Vezetéknév:
*Keresztnév:
*E-mail cím (nem publikus):
Honlap:
*Hozzászólás:

--
A közismert keresőoptimalizálás és linképítés technikák szakszerű alkalmazásával weboldala jobbá, értékesebbé válhat. A weboldala minőségi továbbfejlesztésével elnyerheti méltó helyét a Google kereső élmezőnyében. Ebben segít Önnek a SEOZSENI. Köszönöm figyelmét, tisztelettel:

Verdes János
Verdes János
Keresőoptimalizálás (SEO) szakértő, a SEOZSENI szerzője