Verdes János, a SEOZSENI szerzője

Sok keresőoptimalizálás és linképítés tanácsadó él ma Magyarországon. Miben különbözik Verdes János a tömegtől?

Verdes János SEOZSENI

Verdes János, a SEOZSENI szerzője

Hazákban 2005 környékén indult hódító útjára egy vadonatúj szakma. Ez a tevékenység azzal foglalkozik, hogy a kulcsszavas keresőkben - főként a Google keresőben - a megrendelő weboldalát bejuttatja az elsők közé. Ezt nevezik keresőoptimalizálásnak, vagy SEO-nak. A SEO (ejtése: eszíó, vagy magyarosítva: seó) egy angol rövidítés. Jelentése: Search Engine Optimization (ejtése: szörcs endzsín optimájzésün), szó szerinti fordításban kereső-motor optimalizálás.

 

„A keresőoptimalizálás abban tér el a hagyományos vevőszerzéstől, hogy
nem kell a vevőben felkelteni a vágyat a vásárlásra, hiszen
éppen azért használja a keresőket, mert vásárolni akar.”

Verdes János, társszerző: Cégvezetés és Marketing az E-korban, 231. oldal
kiadta a Magyar Marketing Szövetség

 

A SEO szakemberek vagy SEO ügynökségek száma jelentősen elszaporodott. Többek között annak köszönhetően, hogy 2008-ban csúcsára ért a SEO népszerűsége hazánkban. Több millió magyar nyelvű cikk jelent meg a témában. A hirtelen megugró népszerűség egy sor robbanásszerű folyamatot indított be.

A hivatásszerű SEO szakemberek mellett tömegesen jelentek meg „mezítlábas”, magukat SEO szakembernek kiadó személyek. Az interneten számtalan cikk jelent meg ebben a témakörben. Könnyű összeállítani (lemásolni) olyan anyagot, amivel bárki SEO szakembernek adhatja el magát. A SEO szakemberek gomba módra szaporodtak egészen 2012. április 24-ig.

A Pingvin-algoritmus frissítés hatása a SEO szakmára

2012. április 24-én a Google mérnökei bevezettek egy új algoritmus frissítést a Google keresőbe. Ezt nevezik Pingvin-algoritmus frissítésnek. A Pingvin-algoritmus frissítés világszerte óriási botrányt váltott ki. Ugyanis akár 400 helyezés veszítéssel is büntette a weboldalakat. A frissítés óta a keresőoptimalizálás súlyos kockázattal jár. Az elnagyolt linképítés miatt akár örökre 400 helyes büntetést kaphat a megrendelő weboldala.

A Pingvin-frissítés hatására összeomlott a magyar SEO piac. A hozzá nem értő, ám magukat mégis SEO szakembernek tituláló személyek jelentős része képtelen lett alkalmazkodni az új szabályokhoz. A Pingvin-frissítés előtt a Google kereső a „keresőoptimalizálás” szóra több mint 2 millió cikket hozott fel. Ma már kevesebb, mint 700.000 cikk szerepel a Google keresőben. 1,3 millió cikk (az előző évben megtalálható cikkek 65%-a) egyszerűen eltűnt, vagyis tömegesen letörölték a weboldaluk teljes tartalmát.

Mi különbözteti meg az igazi SEO szakembereket az áltudománytól?

Van néhány nagyon jó SEO cég. Természetesen ők profitáltak a Pingvin-frissítés okozta válságból. Míg az áltudományok 65%-a egyszerűen eltűnt. Az igazi SEO szakemberekre jellemző, hogy ők saját tapasztalatuk alapján dolgoznak. Ezt publikálják weboldalukon. Az áltudomány mesterei ezeket a publikált cikkeket lemásolják. Más tollával ékeskedve adják ki magukat SEO szakembernek.

Hogyan ismerheti fel az igazi SEO szakembereket?

  • 1) Patinás: Legalább 2005 óta foglalkoznak keresőoptimalizálással
  • 2) Népszerű: A referencia oldalon legalább 100 weboldal sikeres optimalizálását fel tudják mutatni
  • 3) Biztonságos: Hatékonyan kezelik a Pingvin-algoritmus frissítés hatását
  • 4) Felfedező: Folyamatosan kísérleteznek a jobb helyezés elérése érdekében, és az eredményeket megosztják weboldalukon

Verdes János szakmai háttere

2005-ben kezdtem SEO-val foglalkozni. Van egy speciális módszerem, ami megkülönböztet az összes többi SEO ügynökségtől. Szeretek rövid idő alatt drámai hatékonyságot elérni. 7 éves korom óta programozom a számítógépet. Minden helyzetre írok egy programot. A számítógép másodpercek töredéke alatt elvégzi azokat a feladatokat, amelyekkel heteket vagy hónapokat kell eltölteni.

A programozás területén szerzett gyakorlatot a keresőoptimalizálásban is felhasználom. Ennek eredménye, hogy 2008-ra már naponta több mint 25.000 egyedi látogató kereste fel ügyfeleim honlapjait.

Megdöntöttem minden rekordot 2005 és 2008 között:

  • 274.722 db Google optimalizált kulcsszó
  • 178.352 db (64,92%) kulcsszó a LEGELSŐ találat a Google listáján
  • 254.422 db (92,61%) kulcsszó esetében legalább 1 honlap az első 10 között szerepelt
  • 65.843 db (23,96%) kulcsszó esetében mind a 4 honlap az első 10 találat között szerepelt

A keresőoptimalizálás csúcsa: saját kereső fejlesztése

A programozásban és a keresőoptimalizálásban szerzett tapasztalatok hatására felfigyeltek. Felkértek arra, hogy tervezzem meg és készítsem el egy saját, magyar nyelvű kereső indexelő és a találatok sorrendjét meghatározó algoritmusát. Persze ez Önnek kínai. Képzelje el úgy, hogy egy agysebészt megkérnek arra, hogy az ő ötletei alapján készítsenek orvosi műszereket, amit a többi agysebész fog használni.

Anno a média felkapta a témát: tévé, rádió interjúk és cikkek tucatjai jelentek meg az egyetlen magyar keresőről.

Verdes János média szereplései

Tévé, rádió, magazin és könyv, ahol találkozhatott munkáimmal

Mi a hasonlóság Verdes János és a Google mérnökök módszereiben?

Részt vettem kulcsszavas kereső fejlesztésében. Az országban nincs 30 ember, aki ilyen elmondhat magáról. Tudom jól, hogy milyen óriási kihívást jelent a Google kereső számára a találatok sorrendjének meghatározása. A mérnökök mindig arra törekednek, hogy a kulcsszóhoz leginkább releváns weboldalak szerepeljenek az élmezőnyben.

Ennek a megállapítására több mint 200 tényezőt vesznek figyelembe. A rangsorolási faktorok hatalma eltérő. Vannak fontosak és elhanyagolható tényezők. A Google mérnökök mindig arra törekednek, hogy a rangsorolási faktorok között a törékeny egyensúlyt fenntartsák.

Ezek mellett arra is törekednek, hogy a manipulatív jellegű keresőoptimalizálást kiszűrjék. Amint az ábra mutatja, a Pingvin-algoritmus frissítéssel - szerintük - jelentős áttörést értek el.

A Google mérnökei csak ezt akarják:

ELV PROGRAMOZÁSI HÁTTÉR
Legyen egy weboldal, ami a kulcsszóhoz tartozó témakörben gazdag információforrás. A weboldal szövegéből és HTML kódolásából megállapítható az oldal információ tartalma.
Legyen hiteles az adott témakörben a weboldal. A weboldalra hivatkozó linkek száma és minősége alapján megállapítható, hogy egy adott honlap mennyire érdemelte ki a többi weboldal bizalmát.
Legyen a népszerűsége töretlen. A weboldalon megjelenő új cikkek és a weboldalra hivatkozó új cikkek számának a korábbi adatokkal történő összehasonlításából megállapítható, hogy az információ elévült-e vagy sem.

 

Az a hasonlóság közöttem és a Google mérnökei között, hogy nem csak az elvet ismerem, hanem a programozási hátteret is. Ebből eredően gond nélkül készítek olyan weboldalakat, amelyek megfelelnek az irányelveknek. Sőt! A SEOZSENI elkészítése után a program készít olyan programot, ami teljes mértékben megfelel az irányelveknek. Ezt Ön alkalmazza és élvezi a technika előnyét.

Ez a különbség a többi nívós SEO ügynökség és közöttem: saját programot készítek minden egyes problémára. Amíg ők a problémával vannak elfoglalva, addig Ön töltheti idejét kedvenc hobbijával. A számítógép gyorsan elvégzi a módosításokat anélkül, hogy idejét és pénztárcáját feláldozná.

Idő = Élet. Ne töltse idejét (életét) új ügyfelek szerzésével. Legyen több ütős honlapja is a Google kereső élmezőnyében. Impulzív reklámszövegekkel maximalizálja az eladások számát. Lazítson és élvezze, ahogy az online vevőszerző folyamat magától termeli a profitot. Köszönöm figyelmét, tisztelettel:

Verdes János
Verdes János
Világszínvonalú honlapkészítés, automatizált keresőoptimalizálás és impulzív reklámszövegírás szakértője